جایزه 5 میلیون دلاری آمریکا برای دریافت اطلاعاتی از 3 فرمانده حماس و حزب‌الله

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، آمریکا در چارچوب حمایت واشنگتن از اشغالگران صهیونیست، برای کسی که اطلاعاتی درباره صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، خلیل یوسف حرب و هیثم علی طبطبائی از فرماندهان حزب الله لبنان در منطقه داشته باشد و در اختیار این کشور قرار دهد، جایزه ۵ میلیون دلاری تعیین کرده است.

مایکل ایوانف، معاون امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته (سه شنبه) خود گفت: العاروری با آزادی Freedom در لبنان زندگی می‌کند، برای اجرای عملیات‌های حماس پول جمع می‌کند و وی فرمانده عملیاتی است که به کشته شدن اسرائیلی‌های با تابعیت آمریکا منجر شده است.

وی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا العاروری را در سال ۲۰۱۵ در لیست افراد و گروه‌های تروریستی قرار داده است.

به گزارش عربی ۲۱، صالح العاروری از سال ۲۰۱۵ نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است و پیش از این ۱۵ سال (۱۹۹۲-۲۰۰۷) به اتهام تاسیس شاخه نظامی برای جنبش حماس (گردان های القسام) در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

ایوانف درباره خلیل یوسف حرب گفت: وی مشاور نزدیک به حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله است. کسی که سال ۲۰۱۴ وزارت خزانه داری آمریکا وی را به لیست تروریست‌ها افزود.

سومین فردی که آمریکا برای دستیابی به اطلاعاتی از وی جایزه تعیین کرده است هیثم علی طبطبائی است. معاون امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا درباره وی گفت: او با سازمان حزب الله در سوریه و عراق در اتباط است و در اکتبر ۲۰۱۶ در فهرست تروریست‌ها قرار گرفته است.

وزارت خزانه آمریکا همچنین روز گذشته (سه شنبه) ۴ فرد مرتبط با حزب الله را به اتهام انجام فعالیت‌های عملیاتی، مالی و اطلاعاتی این گروه در عراق را تحریم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شبل محسن عبید الزیدی از عراق، یوسف هاشم، عدنان حسین کوثرانی و محمد عبد الهادی فرحات از لبنان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه دیگری از قرار گرفتن جواد نصر الله، پسر سید حسن نصر الله در لیست تروریست‌های جهانی خبر داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 436253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟