برخی مردان تعداد غیرمعقول سکه مهر می‌کنند/ مردان بدهکار مهریه تقاضای اعسارشان بررسی می‌شود

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صدوسی‌وسومین نشست خبری خود گفت: اگر کسی به پرداخت جزای مالی محکوم شد و نتوانست آن را پرداخت کند قبلا به زندان Prison می‌افتاد و در صورت درخواست اعسار به آن درخواست رسیدگی می‌شد و در صورت اثبات اعسار ازاد می‌شد، اما رییس قوه از ابتدا با این روند مخالف بود و اکنون هم با تقاضای اعسار فرد بدهکار به زندان نمی‌رود.

وی ادامه داد: در مواردی فردی به پرداخت مهریه محکوم شده بود و درخواست اعسار او هم مورد پذیرش قرار گرفته بود با این افزایش قیمت سکه که دیگر افراد توانایی پرداخت سابق را ندارند، برخی خانم‌های طلبکار سکه مردان را به زندان انداخته بودند، این افراد هم باید آزاد شده و تقاضای اعسارشان مورد رسیدگی قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص مسئله مهریه، برخی مردان تعداد غیرمعقول و غیرمنطقی سکه را مهر قرار می‌دهند، مقام معظم رهبری سال‌ها قبل عقد ازدواج با مهریه بیشتر از ۱۴ سکه را قبول نمی‌کردند و افراد باید توجه داشته باشند و بی‌حساب تعهد نکنند.

محسنی اژه‌ای در خصوص اجرای طرح کاداستر گفت: اراضی شهری و غیرشهری باید در طرح کاداستر حدنگاری شوند و اگر این کار صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، از مجلس و دولت خواهش می‌کنیم که بودجه کافی این طرح را اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در سالی که بودجه کافی بود، پیشرفت جهشی صورت گرفت اما اگر بودجه نباشد توان اجرای قانون Law هم وجود نخواهد داشت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در یکی از سال‌ها برآورد بودجه ما ۲۳ هزار میلیارد بود اما بودجه در قانون زیر ۱۰ هزار میلیارد تصویب شد. طبیعی است توان اجرای قوانین با بودجه ارتباط دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 435132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟