به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «بی اف ام تی وی» فرانسه گزارش داد پلیس Police این کشور 6 نفر را به دلیل تهدید امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دستگیر کرده است.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی دستگیری این افراد به عنوان بخشی از عملیات ویژه اجرا شده در روز سه شنبه توسط بخش اجرای قانون Law اداره کل امنیت داخلی زیر نظر وزارت کشور فرانسه صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی بی اف ام گزارش داد اداره امنیت داخلی فرانسه شش نفر در راستای تحقیقات مربوط به تهدید رئیس جمهور دستگیر کرد. بنا به گزارش تلویزیون فرانسه این افراد وابسته به یک گروه افراطی هستند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه ادراه امنیت ملی گزارش داد افراد دستگیر شده طرحی نامشخص را برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه امانوئل مکرون داشته‌اند. بنا به گزارش‌ها، این افراد در آپارتمان‌هایی در سه شهر مختلف دستگیر شدند.

دادستان‌های پاریس تحقیقات اولیه را در خصوص این اتهامات آغاز کردند. بخش اجرای قانون اداره امنیت داخلی فرانسه هنوز اظهارنظری در خصوص این گزارش‌ها ارائه نکرده است.

سال گذشته نیز پلیس فرانسه 10 نفر وابسته به گروه‌های افراطی را که مظنون به توطئه برای ترور Assassination کریستوف کاستنر، سخنگوی رئیس جمهور فرانسه و ژان لوک ملانشن، سیاستمدار چپ‌گرای این کشور بودند را دستگیر کرد. این افراد همچنین به حمله به مهاجران و مساجد در فرانسه متهم شدند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟