ترامپ در سال 2016 با سر دادن شعارهای نژادپرستانه توانست رأی جمهوری‌خواهان را به خود جلب کند؛ او از نظر تعداد تعرفه‌های رأی، مبارزه انتخاباتی را به رقیبش «هیلاری کلینتون» باخت ولی به لطف قواعد مربوط به انتخابات الکتورال، توانست پیروز این میدان باشد.

این بار ترامپ Trump برای جلب آراء حامیان خود، باز هم ترفند «بیگانه‌هراسی» را به کار بست و از یک موضوع روز یعنی کاروان پیاده آوارگان آمریکای لاتین که به سمت مرزهای آمریکا هجوم آورده‌اند، استفاده کرد. ترامپ دیروز گفته بود که فقط کسانی را که با روشی قانونی از مبادی ورودی کشورش رد شوند، به عنوان متقاضی پناهندگی مدنظر قرار خواهد داد.

امروز شنبه اما، ترامپ راهکاری مبتکرانه‌تر را به کار بست و پای ایران و اسرائیل را به میان کشیده است. رئیس‌جمهور آمریکا برای ترغیب اهالی نیویورک به رأی دادن به گزینه مدنظرش، در توئیتر نوشته: «اهالی نیویورک! وارد میدان شوید و به سناتور "جان فاسو" رأی بدهید. او مردی بزرگ و سخت‌کوش است. ما به شنیده شدن نظرات جان در پایتخت نیاز داریم. مخالفان او راهی میدان شده‌اند؛ انها طرفدار ایران و ضداسرائیل هستند.» خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟