به گزارش رکنا به نقل از خبرگزای اسپوتنیک مقامات کنونی و سابق آمریکا اعلام کردند در صورتیکه مسکو به ادعای آنها، مستقیما در انتخابات آتی کنگره این کشور مداخله کند، واشنگتن آماده انجام یک حمله سایبری به روسیه می‌شود.

در این گزارش به نقل از مقامات ارشد آمریکایی آمده است که هکرهای ارتش این کشور برای دسترسی به شبکه‌های روسیه اجازه دریافت کرده‌اند. به ادعای مقامات آمریکایی، این اقدام در صورت تاثیر خرابکارانه روسیه در انتخابات آمریکا از جمله تلاش برای تغییر نظر مردم صورت خواهد گرفت.

همچنین در این گزارش اعلام شد آمریکا قابلیت‌های جنگ‌افزارهای سایبری خود را ارتقا بخشیده و آن را با اقدامات استراتژیک نظامی معمول پشتیبانی کرده و در عین حال جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز به طور فزاینده‌ای نگران وقوع حملات سایبری بالقوه به این کشور است.

این برنامه تحت یک دستور اجرایی، سازماندهی شده و اوایل سال میلادی جاری به امضای رئیس جمهور آمریکا رسیده است و بدین ترتیب قوانین استفاده از تسلیحات دیجیتال برای امنیت ملی را تسهیل می‌کند. در این گزارش تصریح شده است که این امر به هیچ تائید خاصی از سوی کاخ سفید یا سازمان دولتی نیاز ندارد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه سپتامبر به خبرنگاران اعلام کرد هر کشوری که علیه آمریکا حمله سایبری صورت دهد باید انتظار پاسخ جدی و تدافعی را داشته باشد.

در اواخر ماه اکتبر ترامپ Trump به شدت گزارش‌های رسانه‌ای درباره شنود مکالمات تلفن همراه خود توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و چین را رد کرد و آنها را به شدت اشتباه خواند.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات اخیر آمریکا مسئله تبانی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و عوامل روسی را مورد بررسی قرار می‌دهد. با این حال رئیس جمهور آمریکا بارها این تبانی را رد کرده است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟