پارسا در جلسه پدافند غیرعامل استان لرستان با بیان اینکه فطری‌ترین عنصر دفاعی پدافند غیرعامل است که در ذات بشر نهادینه شده است، افزود: قلعه فلک‌الافلاک از مصادیق پدافند غیرعامل است که در آن برهه زمانی استفاده شده است؛ تعداد زیادی از پدافند غیرعامل برگرفته از طبیعت است.

وی ادامه داد: در ۴ سال گذشته اساسنامه پدافند غیرعامل به تصویب و تایید مقام رهبری رسیده و این مهم بسیار مورد توجه، تمرکز و تاکید ایشان است.

پارسا با اشاره به دلیل پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه افزود: براساس مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که دلیل پیروزی این جنگ اقدامات پدافند غیرعامل آنان بوده و مقدار زیادی از پدافند غیرعامل را در صدا و سیما انجام و وابستگی به ماهواره به حداقل یا صفر رسیده است.

معاون پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل تلاش کرد شبکه‌المنار لبنان را تخریب کند ،یادآورشد: عمدا سیدحسن نصرالله هر روز صبح ارتباط زنده تصویری با مردم داشت.

وی گفت: در کشور توانستیم بسته‌های فیبر نوری را جایگزین ماهواره کنیم.

این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند باید مصون‌سازی در داخل رخ دهد.

پارسا با بیان اینکه اقدامات خوبی در امنیت بخشی در استان رخ داده و باید روندی مستمر داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند پدافند غیرعامل اصلی برای همیشه است نه مقطعی؛ با تهدیداتی هوشمند مواجه‌ایم و متناسب با فناوری به روز می‌شود.

وی اضافه کرد: باید به پدافند غیرعامل زیستی هم توجه شود، ویروس ابولا، ساری و زیکا ویروس‌های معمولی نیستند بلکه زیستی بوده که توسط امریکا تولید شده‌اند.

پاسارتاکید کرد: حوزه سایبری روز به روز در دنیا در حال توسعه است.

این مسئول بیان کرد: در فضای سایبری بایک رشد روز افزون مواجه‌ایم و چنانچه غفلت کنیم نمی‌توانیم آن را جمع کنیم.

وی افزود: فناور پایه و به‌روز است که باید با فناوری روز همراه کنیم که مصداق آن در حوزه سایبر می‌تواند خود را نشان دهد.

پارسا گفت: اقدامات در زیرساخت نیازمند محرمانگی بسیار است تا بتوانیم با بیشترین بهره‌مندی از خروجی پروژه‌ها در استان استفاده کنیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟