سرکوب شیعیان با دلارهای سعودی در آفریقا

حسن هانی‌زاده با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه در خلال برگزاری مراسم اربعین بیان داشت: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از رهبران تشیع در نیجریه، سازماندهی مناسبی نسبت به جمعیت ۱۴ میلیونی شیعیان نیجریه داشته که باعث حساسیت عربستان نسبت به این موضوع شده است. 
وی ادامه داد: برخی رژیم‌های مرتجع منطقه مانند عربستان با پرداخت پول به فرماندهان ارتش نیجریه سعی دارند از وحدت شیعیان در این کشور جلوگیری کنند و حتی مانعی برای برگزاری مراسمات مذهبی در این کشور شوند.
کارشناس امور بین‌الملل تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر عربستان سعودی با برخورداری از توان مالی و رسانه‌ای بالا سعی کرده تا انسجام شیعیان نیجریه را بر هم بزند. دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی و کشتار شیعیان که تعداد آنها در طول سال‌های اخیر، به چند صد تن رسیده است، نشان می‌دهد وهابیت به شدت نگران گسترش مکتب اهل‌بیت(ع) در آفریقاست.
هانی زاده تاکید کرد: عربستان سعودی تاکنون چندین میلیارد دلار هزینه کرده تا مانع برگزاری مراسم شیعیان در نیجریه شود و این نشان می‌دهد وهابیت نسبت به گسترش مکتب انسان‌ساز اهل‌بیت(ع)در آفریقا و نیجریه نگران است.
بیشتر بخوانید:تیراندازی ارتش نیجریه به راهپیمایان اربعین + فیلم 
بیشتر بخوانید:حمله ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان این کشور 
وی در ادامه عنوان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد، فرماندهان ارتش نیجریه با دریافت دلار‌های نفتی عربستان، اقدام به سرکوب راهپیمایی شیعیان می‌کنند. شرایط به گونه‌ای است که علی‌رغم این فشار‌ها بسیاری از مسلمانان نیجریه به مذهب اهل‌بیت(ع) گرایش یافتند.
کارشناس امور بین‌الملل بیان کرد: عربستان سعودی به شدت در سطح جهان منزوی شده است و برای برون‌رفت از این شرایط به هر اقدامی دست می‌زند. عربستان در گذشته سعی کرد راس رهبری شیعیان نیجریه را مورد تهاجم قرار دهد و با حمله به شیخ زکزاکی توسط ارتش نیجریه به نوعی مانع انسجام شیعیان شود.
هانی زاده خاطرنشان کرد: اخیرا در مراسم اربعین نیجریه که بسیار با شکوه برگزار شد، فرماندهان ارتش این کشور با دریافت رشوه از سفارت عربستان به این راهپیمایی انسانی واکنش نشان دادند که این نشان می‌دهد عربستان به شدت دنبال جریان‌سازی علیه شیعیان است. راهپیمایی میلیونی شیعیان در اربعین امسال مورد خشم وهابیت شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟