افشای جزئیات جدید از روابط عُمان و رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر خارجه عمان پیش از دیدار هفته گذشته «بنیامنین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «قابوس بن سعید» سلطان عمان، بارها با نتانیاهو دیدار کرده است.

در این گزارش که روز دوشنبه هفته جاری منتشر شده، آمده بن علوی حدود یک سال و نیم پیش در خارج از فلسطین اشغالی و هنگامی که نتانیاهو در سفرهای خارجی خود بود است با وی دیدار کرده و تنها یک دیدار نبوده است.

اسرائیل‌هیوم ادامه داد وزیر خارجه عمان همچنین در ماه فوریه (حدود نه ماه پیش) طی سفر به رام‌الله، به فلسطین اشغالی نیز رفته و با مقامات این رژیم دیدار کرده است، همزمان با دیدار بن علوی با نتانیاهو در اسرائیل، نتانیاهو با سلطان عمان نیز تماس تلفنی برقرار و با وی صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، در جریان دیدار هفته گذشته سلطان عمان و نتانیاهو در مسقط، موسیقی برای نتانیاهو پخش شده و وی از موسیقی نواخته شده در آن که ترکیبی از آفریقایی، هندی و فارسی بوده، بسیار لذت برده است.

اسرائیل‌هیوم در پایان گزارش خود به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی نوشت سفر نتانیاهو به عمان دوازده ساعت کامل طول کشیده و وی در آن تحت تأثیر شخصیت سلطان قابوس و دوراندیشی او قرار گرفته است. سلطان قابوس در این دیدار موضعش درباره دو مسأله را تشریح کرده و نظر بنیامین نتانیاهو نیز در این دو مسأله تغییر کرده اما منبع مذکور درباره محتوای این دو مسأله توضیحی نداده است.

بن‌ علوی هفته جاری در کنفرانس منامه اعلام کرد «اسرائیل کشوری موجود در منطقه است و زمان تعامل با آن فرا رسیده است». همچنین «زیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی هفته جاری اذعان کرد پیشتر دیدارهایی با وزیر خارجه عمان داشته است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟