در گزارشی اعلام کرد؛ نشست شورای روسیه-ناتو در سطح سفرای دو طرف امروز، چهارشنبه، در بروکسل برگزار می‌شود.

مقامات دو طرف از قبل اعلام کرده‌اند که این نشست جنبه کاملا غیرعلنی داشته و کنفرانس مطبوعاتی یا بیانیه‌ مشترک در پایان آن نخواهد بود و تنها مقامات روسیه و ناتو تفسیر کتبی کوتاهی از این نشست خواهند داشت.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در نروژ اعلام کرد: «لازم است ما با روسیه گفت‌گوهایی داشته باشیم، چرا که این کشور بزرگترین همسایه ناتو است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.» به گفته وی، نشست شورای روسیه-ناتو بخشی از برخورد سیاسی ناتو در قبال روسیه است که اساس آن تقویت توان دفاعی و گفت‌وگوهای قاطع است. این نشست هشتمین نشست در این شکل طی دو سال گذشته خواهد بود.

دفتر نمایندگی دائم روسیه در مقر ناتو در بروکسل نیز انجام این نشست را مورد تایید قرار داده است. مقامات روسی گفته‌اند، مسائل امنیتی، جلوگیری از حوادث Accidents خطرناک نظامی و همچنین تبادل نظر درباره مسائل مهم امنیت اروپا را در این نشست مورد بررسی قرار خواهند داد.

به گفته منابع دیپلماتیک این خبرگزاری، در این دیدار وضعیت به وجود آمده درباره امکان خروج یک‌جانبه آمریکا از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، وضعیت نیروهای نظامی متعارف در اروپا و همچنین انجام مانورهای نظامی گسترده ناتو در شمال نروژ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گفته وی، البته هیچ یک از طرفین انتظار ندارند که برگزاری این نشست به بهبود جو حاکم بر روابط روسیه و ناتو منجر شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟