تاکید بر توسعه همکاری ایران و ارمنستان در اورآسیا

سفیر کشورمان در ایروان امروز به دعوت مهر گریگوریان معاون کفیل نخست وزیر ارمنستان با حضور در ساختمان نخست وزیری با وی درباره حضور فعال ایران در حوزه اقتصادی اورآسیا و رفع موانع و همچنین روان‌سازی امور برای فعالان اقتصادی و بازرگانی دو کشور به بحث و بررسی پرداخت.

سید کاظم سجادی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی بین دو کشور دوست و همسایه، ضمن استقبال از افزایش میزان تبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد: پذیرش ایران در اتحادیه اورآسیا و همچنین ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در مغری می‌تواند نقش بسزایی در توسعه مبادلات تجاری میان ارمنستان و ایران و کشورهای منطقه داشته باشد.

سفیر کشورمان در ارمنستان با اشاره به حضور فعال ایران در حوزه اقتصادی اورآسیا، خواستار رفع موانع و همچنین روان‌سازی امور برای فعالان اقتصادی و بازرگانی دو کشور شد و در این زمینه ایجاد خانه تجارت اورآسیا را پیشنهاد کرد.

در این دیدار مهر گریگوریان معاون کفیل نخست وزیر ارمنستان ضمن استقبال از پیشنهاد ایجاد خانه تجارت اورآسیا از آمادگی دولت جدید جمهوری ارمنستان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و تلاش به منظور رفع موانع تجاری بین دو کشور خبر داد.

منبع: ایسنا

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟