به گزارش رکنا، رئیس پیشین سازمان سیا، در مصاحبه با روزنامه عرب نیوز به تکرار ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه ایران پرداخت.

دیوید پترائوس در این مصاحبه مدعی شد: «ایران کشوری است که تا زمانی که با فشار جدی مواجه نشود، به پیشروی خود ادامه خواهد داد. به نظرم در حال حاضر شاهد دولتی در آمریکا هستیم که تمایل به اقدام جدی در این باره دارد. دولت جدید آمریکا با افزایش هزینه‌های دفاعی و رشد اقتصادی قوی، بستر مستحکم‌تری را برای به عقب راندن این کشور (ایران) و نیز تجدید مشارکت با متحدان خود در خلیج فارس مهیا کرده است.»

وی که در حال حاضر رئیس موسسه کی‌کی‌آر است، در ادامه ادعاهای خود، با «تهدید» توصیف کردن برنامه موشکی کشورمان، گفت: «ایران همچنان به توسعه برنامه موشکی تهدیدکننده خود ادامه داده است که این امر نشان می‌دهد که نمی‌خواهد فرصت بدست آمده از توافق هسته‎‌ای را از دست بدهد.»

این مقام سابق سیا سپس با طرح این پرسش که "آیا ایران به اقدامات خود ادامه خواهد داد؟" مدعی شد: «به نظرمی‌رسد این روند تا مدتی ادامه خواهد داشت اما روزی درخواهند یافت که دولت فعلی (آمریکا) در موضع خود درباره تحریم‌ها راسخ است. در آن زمان ممکن است این کشور تمایل به بازگشت به پای میز مذاکره داشته باشد و دریابد که نمی‌تواند همچنان به اقدامات خود در منطقه و در مقابل چشم بقیه جهان ادامه دهد.»

بنا به گفته پترائوس، در زمان اجرای تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفتی ایران، عربستان سعودی نقش کلیدی و محوری را برعهده خواهد داشت. او معتقد است که پادشاهی عربستان باید از ظرفیت مازاد خود برای تثبیت بازار Store نفت، همانگونه که پیش از این متعهد شده بود، استفاده کند. این در حالیست که وزیر انرژی عربستان هفته گذشته رسما اعلام کرد که کشورش نمی‌تواند کمبود نفت در بازار را پس از تحریم‌های ایران جبران کند.

پترائوس، ژنرال سابق ارتش آمریکا است. او پس از بازنشستگی از ارتش در سال 2011 به ریاست سازمان اطلاعاتی آمریکا منصوب شد و پس از خیانت Cheat به همسرش در نوامبر سال 2012 از ریاست سازمان سیا کناره‌گیری کرد. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟