امروزه جوانان بسیجی و انقلابی کشور در مقابل نیروهای هشتاد کشور می‌ایستند

سردار محمدحسین سپهر در نشست شنبه‌های انقلاب که در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد،با بیان اینکه «همواره در طول تاریخ بشریت جوانان به عنوان موتور قدرتمندی بودند که به سمت اهداف الهی حرکت می‌کردند»، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل آنکه رژیم فاسد پهلوی نگران نقش جوانان در تحول جامعه مسلمان ایران بود، با انحراف و اقداماتی هدف‌دار خواهان تضعیف نقش جوانان در کشور شد؛ آن‌ها تلاش می‌کردند جوانان را به سمت فساد سوق دهند.

وی با اشاره به نگاه هوشمندانه امام خمینی(ره) برای شروع انقلاب افزود: جوانان و نوجوانان کشور در ساقط کردن حکومت پهلوی نقش به سزایی داشتند و انقلاب ۵۷ به یُمن وجود و حضور آنان به پیروزی رسید؛ چهار مرکز اصلی «مسجد»، «مدرسه»، «دانشگاه» و «حوزه‌های علمیه» در پیروزی و تداوم اهداف انقلاب تاکنون نقش به‌سزایی داشته‌اند و هم‌اکنون نیز به عنوان مراکز علمی تربیت جوانان محسوب می‌شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وجود جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های رخ داده در جهان است؛ جوانان ما پس از پیروزی انقلاب با حضور در کمیته‌های انقلاب، بسیج، سپاه و عرصه‌های سازندگی به مبارزه علیه دشمنان مشغول شدند و تلاش کردند آرمان‌های امام خمینی (ره) را به سر منزل مقصود برسانند.

سپهر تسخیر لانه جاسوسی را یکی دیگر از نقاط عطف انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: جوانان ما با روحیه انقلابی برای اولین بار در تاریخ چند صد ساله جهان در برابر قدرت استکباری آمریکا ایستادند و به مرکز جاسوسی آن‌ها که همان سفارت‌شان در تهران بود رفتند و آن را پاکسازی کردند و نشان دادند که انقلاب مقابل مستکبران می‌ایستد.

وی در ادامه دفاع مقدس را نقطه عطف دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: در این جنگ تمام قدرت‌های شرقی و غربی با بهترین آموزش‌دیدگان خود در دانشگاه‌های شرق و غرب علیه ایران به پا خواستند، اما جوانان ما با توکل بر خدا، صبر، ایمان و ایثار جان و مال خویش در مقابل آنان ایستادند و دشمن را مغلوب اراده خود ساختند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه «بیش از ۸۰ درصد شهدا، جانبازان و اسرای هشت سال دفاع مقدس، جوانانی با کمتر از ۲۷ سال سن بودند»، اظهار کرد: رشادت‌های جوانان ما در دفاع مقدس، امروز الگویی برای تشکیل بسیج در سایر کشورهای اسلامی است.

سپهر سازندگی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور را از دیگر نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جوانان کشور ما در عرصه‌های مختلف جهاد سازندگی اقدامات موثری کردند و در کنار آن نیز جهش خیره‌کننده‌ای در زمینه تحول علم و دانش داشته و دارند.

وی همچنین با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید علم دنیا خاطر نشان کرد: امروز ایران در زمینه صنایع نظامی توانسته‌است مستقل، خودکفا و اقتدارآفرین عمل کند و برای حفظ انقلاب نیاز است که جوانان در عرصه‌های ملی و فرامنطقه‌ای مانند مبارزه با جریان‌های فکری عبری، عربی و غربی در سوریه و عراق، حضور یابند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به حضور مستشاری ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: امروزه جوانان بسیجی و انقلابی کشور ما، در مقابل نیروهای هشتاد کشور می‌ایستند.

سپهر در پایان با بیان اینکه «جوانان اعجاز الهی در تاریخ انقلاب اسلامی هستند»، اظهار کرد: جریان استکبارستیزی به واسطه حضور جوانان در تشکل‌هایی مانند بسیج شکل گرفت و امروز هم بیشترین تهاجم و تخریب شبکه‌های صهیونیستی و استکباری، علیه اصل ولایت فقیه و بسیج است و دشمنان برای مقابله با بسیج از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟