رمضانعلی سبحانی فر در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه علنی بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس در موافقت با وی گفت: ما در مقابل یک تصمیم بسیار مهم داخلی و خارجی قرار گرفته‌ایم. چند ماهی است ثبات اقتصادی در کشور بهم خورده و هر روز فشار اقتصادی بیشتری بر مردم وارد می‌شود. از طرفی در مقابل آمریکا و ایادی این کشور قرار گرفته‌ایم و خزانه‌داری آمریکا به عنوان پایگاه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تعریف شده است.

وی اضافه کرد: دشمن هر روز برنامه‌های اقتصادی ما را دنبال می‌کند تا از این ناحیه صدمه‌ای به کشور ما بزند. حالا ما باید در مورد چهار وزیر پیشنهادی تصمیم‌گیری کنیم. آمریکا برای ۱۳ آبان برنامه ریزی کرده که حداکثر استفاده را از این روز ببرد. آیا وقت آن نیست در مقابل این تصمیم نابخردانه آمریکا و ایادی آن رای قاطع و پاسخی دشمن شکن بدهیم و وزیر اقتصاد را انتخاب کنیم؟

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سوابق علمی و اجرایی دژپسند خاطرنشان کرد: تحصیلات ایشان از لیسانس تا دکتری در زمینه اقتصاد است. ایشان عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی و از مدیران موفق بوده که به پاکدستی و سلامت و حسن سابقه مشهور است. به گونه‌ای که حتی یک نفر درمورد صلاحیت ایشان چیزی نگفته است.

سبحانی فر با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد با شجاعت در مقابل رانت خواری و ویژه خواری ایستاده، تصریح کرد: آقای دژپسند از خانواده کشاورز است و دغدغه مردم را خوب می‌فهمد او بنیانگذار زیرساخت‌های اقتصادی شفاف از ۱۵ سال گذشته و بنیانگذار اقتصاد مبتنی بر تجارت الکترونیک است و هماهنگی کامل با تیم اقتصادی دولت دارد.

سبحانی فر در پایان یادآور شد: آقای دژپسند در وزات اقتصاد و سازمان مدیریت سوابق خوبی داشته و تفکر استقرار اقتصاد بخش خصوصی در برنامه‌هایش روشن است. ایشان همچنین توانمندی استقرار تیم اقتصادی را در این برهه و در کمترین زمان دارد و به تئوری‌های اقتصادی هم مسلط است و به نظر می‌رسد با توجه به سوابق اجرایی‌اش می‌تواند در سمت وزارت اقتصاد کارآمد باشد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟