به گزارش رکنا به نقل از نشریه هیل، «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک گردهمایی در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین اعلام کرد که اگر جمهوری خواهان واقعا درباره خطرات امنیتی ایمیل های هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا ابراز نگرانی کرده اند، باید نسبت به گوشی آیفون ناامن دونالد ترامپ Trump هم اعتراض می کردند.

اوباما در این گردهمایی گفت: در انتخابات پیشین آمریکا، مسئله ایمیل های هیلاری کلینتون مطرح بود. این وحشتناک است. ایمیل های کلینتون! ما مسئله ایمیل های کلینتون را در همه جا می شنیدیم. آنها به ایمیل ها اهمیتی نمی دادند. می دانید چرا؟ چون اگر اینطور بود آنها الان به این مسئله هم اعتراض می کردند که وقتی ترامپ تلفن همراه خود را در خودروی زمین گلف جا می گذارد، چینی ها به مکالمات تلفنی او گوش می دهند. به نظر من این مسئله آنقدر هم برای آنها (جمهوری خواهان) مهم نبوده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که چین و روسیه مکالمات تلفن شخصی ترامپ را شنود می کنند. به نوشته این روزنامه، آژانس های جاسوسی آمریکا اعلام کردند که روسیه و چین در حال شنود مکالمات تلفن شخصی ترامپ هستند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا حتی با وجود درخواستهای فراوان مقامات سازمان امنیت ملی کشور برای استفاده از خطوط تلفن امن تر، همچنان به استفاده از تلفن شخصی اش برای گفتگو با دوستان خود ادامه می‌دهد.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته بود: رئیس جمهور آمریکا سه گوشی آیفون دارد که هیچ کدام از آنها امنیت ندارند. دو مورد از گوشی های او از سوی آژانس امنیت ملی تا حدودی ایمن شده اند. اما گوشی سوم او هیچ تفاوتی با گوشی های معمولی دیگر ندارد.

یک روز پس از انتشار این خبر، شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد که مقامات دولت آمریکا به شدت درباره استفاده ترامپ از خطوط تلفن ناامن برای گفتگو درباره مسائل مهم با مشاوران خود، نگران هستند.

ترامپ روز پنجشنبه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد این خبر «کاملا دروغ» است. وی در حساب توییتر خود نوشت: کارشناسان مسائل ترامپ در نیویورک تایمز یک مقاله بلند و خسته کننده درباره استفاده من از تلفن شخصی ام نوشته اند که کاملا دروغ است. من الان وقت ندارم که آن را اصلاح کنم. من فقط از تلفن های دولتی استفاده می کنم. این داستان کاملا دروغ است!خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟