به گزارش رکنا، علی مطهری در این باره اظهار کرد: به نظر من قانون Law منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی شود چون شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهرها انتخاب می شوند و با توجه به این که شوراها منتخب مردم هستند در واقع شهرداران با یک واسطه منتخب مردم هستند و مقامات انتصابی نیستند.

وی افزود: ممکن است بگویند این قانون شامل نهادهای عمومی غیردولتی می شود و شهرداری ها هم نهاد عمومی غیردولتی محسوب می شوند. پاسخ این است که این قانون شامل شهرداری‌ها می شود اما شامل افراد انتصابی آنها مانند معاونان و مدیران کل می شود ولی شامل خود شهرداران که در واقع منتخب مردم هستند و انتصابی نیستند نمی‌شود.

مطهری همچنین ادامه داد: علاوه بر این، طبق تبصره ۴ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه ای مانند شهرداری تهران و یا به طور کلی کلان شهرها تسری بدهد و در این صورت قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران یا شهرداران کلان شهرها نمی شود. اما طبق استدلال اول این قانون اساساً شامل شهرداران نمی شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟