به گزارش رکنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که محمد بن سلمان به طور کامل کنترل دستگاه‌های امنیتی را در دست دارد و اجرای چنین عملیاتی بدون آگاهی وی غیرممکن است.

این روزنامه نوشت، از جمله مدارکی که سازمان اطلاعات آمریکا در دست دارد، می‌توان به حضور اعضای تیم امنیتی ولیعهد عربستان در لیست افراد مظنون به اجرای عملیات ترور Assassination و مکالماتی که این سازمان به آن دست یافته و در آن شنیده شده که مقامات سعودی در مورد طرح احتمالی بازداشت خاشقجی گفتگو می‌کنند، اشاره کرد.

به نوشته این روزنامه حضور صلاح الطبیقی، مسئول پزشکی قانونی که سابقا پست‌های عالی در وزارت کشور عربستان داشته بیانگر این است که شخصیتی در این سطح را تنها مقامات عالی سعودی می‌توانند اداره کنند.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: مسئولان برجسته آمریکا هفته گذشته متقاعد شدند که ریاض مسئول قتل Murder جمال خاشقجی است.

در همین راستا، منابعی در دفتر دادستانی کل ترکیه اعلام کردند که شخصی از نزدیکان محمد بن سلمان هماهنگ کننده عملیات قتل خاشقجی در دو هفته قبل در کنسولگری عربستان در استانبول بوده است.

منابع آگاه ترکیه با استناد بر تحقیقات جاری در پرونده ناپدیدشدن خاشقجی در دوم اکتبر در داخل کنسولگری عربستان در استانبول اعلام کردند، ماهر عبدالعزیز مطرب، رئیس سرویس اطلاعات عربستان در چند عکس به همراه محمد بن سلمان طی فعالیت‌های رسمی‌اش دیده شده است.

این منابع همچنین اعلام کردند که مطرب، از نزدیکان محمد بن سلمان که هماهنگ‌کننده عملیات قتل خاشقجی به شمار می‌آید در روز قتل این خبرنگار و منتقد سعودی ۱۹ تماس تلفنی برقرار کرده که از این میان چهار تماس‌ با مسئول دفتر ولیعهد عربستان بوده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟