عباس جعفری دولت‌آبادی در مورد رسانه‌هایی که با انتشار برخی اخبار به اختلاف‌افکنی میان مردم ایران و عراق اقدام کرده بودند، افزود: بعد از اینکه این اخبار منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز سه‌شنبه مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آنها صادر شده است. دادستان تهران از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغ‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... توجه داشته باشند و تأکید کرد: دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد، ولی در واقع این گونه نبود و لذا رسانه‌ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشست‌های تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند.

جعفری دولت‌آبادی همچنین با تأکید بر اینکه خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها جرم Crime تلقی می‌شود، گفت که سیاست دادستانی در برخورد با اخلالگران ارزی در معابر از طریق فروش ارز به صورت غیرقانونی جدی است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو، یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که ظرف چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایر تویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است. به گفته وی، در مورد پرونده واردات خودرو که مربوط به شش هزار و اندی خودرو است نیز دو نفر دستگیر شده‌اند که تحقیقات وارد باب‌های جدیدی شده و پیشرفت خوبی داشته است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟