به گزارش رکنا، سردار سرتیپ دوم رمضان شریف در بازدید از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما ضمن آگاهی از روند تولید خبر در این مجموعه، در دیدار و گفتگو با پیمان جبلی، معاونت برون مرزی صدا و سیما، در جریان آخرین تحولات برون مرزی قرار گرفت.

وی نیز ضمن قدردانی از زحمات کارکنان معاونت برون مرزی صداوسیما گفت: ما درحوزه نظامی و به لحاظ امنیت کشور هیچ مشکلی نداریم و اگر تهدیدی از سوی دشمن رخ دهد که یک طرف آن حتی آمریکا باشد تردیدی نداشته باشید که پیروز میدان ما هستیم.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: ما در سال‌های اخیر با مدیریت راهگشای فرمانده معظم کل قوا در خصوص توانمندی‌های نظامی به مرحله‌ای از قدرت رسیده ایم که هیچ هراسی در مقابله با دشمن نداریم بنابراین از رسانه‌های برون مرزی نیز می‌خواهیم محکم و با اقتدار در بیان قدرت نظامی کشور قوت قلب Heart داشته باشند و با اقتدار این مسائل را بیان کنند.

سردار شریف افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای انقلابی است که یک گفتمان متعالی را ترویج می‌کند. در ۴۰ سال گذشته همواره جزو کشور‌های خبرساز در دنیا بوده ایم. در طول سال اخباری که منتسب به ایران است چه آن‌هایی که دشمنان تولید می‌کنند چه اتفاقاتی که می‌افتد نشان می‌دهد همواره خبرساز بوده ایم، بنابراین اهمیت افکار عمومی و کارکرد رسانه بخصوص رسانه‌های برون مرزی مانند پرس تی وی موضوعی غیر قابل انکار است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تأکید کرد: امروز رسانه‌های مثل پرس تی وی و العالم به یک قدرت قابل توجه برای پشتیبانی از گفتمان انقلاب اسلامی و اقداماتی که این انقلاب انجام می‌دهد تبدیل شده و اجازه نمی‌دهد که رسانه‌های بیگانه بتوانند افکار عمومی را علیه کشور و ملت عزیزمان سامان دهند؛ هرچند که ما می‌توانیم بهتر از این‌ها عمل کنیم.

وی گفت: هر چند ما با تاخیر وارد این عرصه شدیم، اما معتقدیم به جهت قدرت گفتمانی که انقلاب اسلامی دارد و به جهت گفتمانی که توسط یک ملت فهیم پشتیبانی می‌شود با تکیه بر نیرو‌های هوشمندی که هم برای استقرار و دوام و وسعت دادن به این گفتمان وجود دارد، آینده این عرصه از آن ماست.

سردار شریف در پایان ضمن تشکر از رسانه‌های برون مرزی به خصوص پرس تی وی که پیام ملت، انقلاب و شهدای عزیز را در مقابل دشمنان با قدرت مخابره می‌کنند گفت: سعی می‌کنیم به امید خدا همکاری با شبکه‌های برون مرزی صداوسیما تقویت شده و در ابعاد مختلف گسترش بیشتری پیدا کند.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما نیزدر این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود مجموعه برون مرزی گفت: این مجموعه دارای ۱۳ شبکه تلویزیونی است و می‌تواند پتانسیل خوبی برای پوشش اتفاقات مهم داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: پس از سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان براهمیت گسترش موضوعات فرهنگی در سوریه، تعهد ما راه اندازی شبکه‌ای مختص سوریه شد. در این خصوص شبکه العالم سوریه را راه اندازی کردیم که حدود ۸ ماه پیش پخش آزمایشی آن شروع و فعالیت آن فقط مختص به سوریه است که امیدواریم تجربه موفقی به همراه داشته باشد.

معاونت برون مرزی صدا و سیما در ادامه به اهمیت تعامل نهاد‌های رسمی کشور با شبکه‌های برون مرزی اشاره کرد و افزود: سه حوزه همیشه در جهان و حوزه‌های بین المللی مکمل همدیگر هستند. یکی دیپلماسی رسمی است که نهاد‌هایی مثل وزارت خارجه متولی آن است، یکی دیپلماسی پنهان است که دستگاه‌های امنیتی نظامی با آن مرتبط اند و در آخر حوزه دیپلماسی رسانه‌ای است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟