نماینده مشهد: باید اموال و دارایی‌های نمایندگان شفاف شود

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره محاسن تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: نمایندگان، وکلای مردم هستند، مردم باید بدانند که نماینده آن‌ها در مجلس چه رفتاری می‌کند و چه نقطه نظراتی دارد. امروز شفاف‌سازی و ارائه گزارش یک امر کاملا منطقی و حق مردم است.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در پارلمان‌ کشورهای اروپایی، اذعان کرد: متاسفانه ما در خیلی از مسائل مانند مسائل فرهنگی به کشورهای اروپایی نگاه می‌کنیم ولی در برخی بخش‌ها مانند توجه به این طرح که در پارلمان‌هایشان اجرایی کردند به آن‌ها توجه نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان اینکه فعالیت نمایندگان در پارلمان‌های اروپا کاملا شفاف است، اظهار کرد: در پارلمان‌های اروپایی سفرها، سخنرانی‌ها و حتی هدایایی که یک نماینده می‌گیرد برای مردم شفاف است. سایر موارد از قبیل فعالیت‌های روزانه، ماهیانه و سالانه یک نماینده به صورت روشن در اختیار مردم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: باید به فراگیر شدن این موضوع کمک کنیم. نمایندگان خودشان در این موضوع باید پیش قدم باشند و آمادگی این مسئله را داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سال پایانی این دور از مجلس قرار داریم، یادآور شد: باید دارایی نمایندگان در پایان و آغاز دوره نمایندگی مشخص و شفاف شود تا مردم بر اساس شناخت کامل و دقیقی که دارند نماینده خود را دوباره انتخاب و یا گزینه دیگری را انتخاب برای کاندیداتوری در مجلس انتخاب می‌کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟