به گزارش رکنا،احمد صفری با اشاره به زمزمه‌هایی که درباره افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شود، افزود: هیچ صحبتی از گرانی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نیست و دولت نیز پیشنهادی در این زمینه به مجلس نداده است.

صفری معتقد است، گران شدن بنزین با تاثیر بر ناوگان حمل و نقل عمومی باعث افزایش هزینه‌ها و گران شدن تمام کالاها خواهد شد که در شرایط فعلی کشور مردم دیگر تحمل پذیرش گرانی بیشتر را ندارند.

وی به مشکلاتی که نرخ کنونی پایین بنزین ایجاد کرده از جمله قاچاق Contraband سوخت هم اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید کارت‌های سوخت دوباره به چرخه برگردد و هر فرد سهمیه مشخصی در ماه داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس، با برگشتن کارت سوخت، بنزین باید دو نرخ داشته باشد که منطقی است نرخ بنزین سهمیه‌بندی همان هزار تومان باقی بماند و نرخ بنزین آزاد نیز ۱۵۰۰ تومان باشد.

صفری با اشاره به اینکه برخی سهمیه ۶۰ لیتر در ماه را برای کارت‌های سوخت پیشنهاد می‎دهند، تاکید کرد: این میزان بسیار کم است و سهمیه‌ای که برای هر کارت سوخت در نظر گرفته می‌شود باید ۹۰ لیتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با این روش هم گرانی بنزین به مردم فشار وارد نمی‌کند و هم جلوی قاچاق سوخت گرفته خواهد شد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

کدخبر: 424941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟