"نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل در روزهای گذشته استعفا کرد و بلافاصله پس از اعلام این خبر غیرمنتظره، با دونالد ترامپ Trump در یک نشست خبری در کاخ سفید حاضر شد. ترامپ و هیلی اعلام کردند، او تا پایان سال 2018 در سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه خدمت خواهد کردو سپس از این مقام کنار خواهد رفت.این کناره گیری در حالی صورت گرفته است که پیش از این سریال ادامه دار استعفاها در کابینه ترامپ کلید خورده بود. با توجه به این مسئله فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به کناره گیری نیکی هیلی از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل ،اظهار کرد:دلایل مختلفی برای این کناره گیری مطرح شده است که از جمله آن می توانیم به داستان ادامه داره کناره گیری ها در کابینه ترامپ اشاره کنیم.

کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد:دولت ترامپ به صورت غیر معمولی ورودی و خروجی زیادی داشته است. افرادی که وارد دولت می شود به صورت غیر عادی و در یک بازده زمانی کوتاه مدت خارج می شوند که در وهله اول به حالت روحی و روانی خاص ترامپ و نوع مدیریت وی بازمی گردد.

وی ادامه داد:نیکی هیلی پنجاهمین فردی است که از کابینه ترامپ جدا می شود و به همین دلیل می توان گفت که کناره گیری هیلی چیز جدیدی نیست.

ایزدی افزود:هنگامی که ترامپ از طریق حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد، بدنه نخبه این حزب از جمله نیکی هیلی مخالف کاندیداتوری او بودند.دلیل اصلی مخالفت وی این بود که ترامپ نسبت به زنان رفتار ناشایستی داشته و متهم به تعرض به زنان بوده است.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: نیکی هیلی به عنوان یک چهره مشهور زن جمهوری خواه با ملیت آمریکایی مخالفت جدی خود را نسبت به سیاست های ضد زن ترامپ مطرح کرده بود.

وی خاطرنشان کرد:اعلام استعفای نیکی هیلی یک هفته بعد از اعلام نامزدی برد کاوانا به نمایندگی از ترامپ در دادگاه عالی انجام شد، زیرا خود این فرد هم مانند رئیس جمهور متهم به تعرض جنسی به زنان بوده است.

ایزدی تصریح کرد:با وجود چنین اتهاماتی علیه کاوانا سناتورهای جمهوری خواه بر حسب یک آینده نگری و برگزاری انتخابات پیش رو به او رای دادند تا یک جمهوری خواه در دادگاهای عالی به نمایندگی حضور داشته باشد.

وی افزود:نیکی هیلی خود را از دولت جدا کرد چراکه قصد دارد در دور بعد انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک کاندیدا رای زنان را هم داشته باشد؛ زیرا در نظرسنجی ها شصت درصد زنان اعلام کرده اند که به ترامپ رای نخواهند داد و دموکرات ها را انتخاب خواهند کرد.

کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد:در مورد روسیه بین نیکی هیلی و ترامپ اختلاف نظر وجود داشت به طوری که هیلی ضدیت بیشتری با روس ها داشت تا ترامپ.

وی با اشاره به نامه منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز و انتقاد نسبت به رفتارهای ترامپ در کابینه گفت:گمانه زنی هایی وجود داشت که این نامه را نیکی هیلی نوشته است و با مشخص شدن این موضوع مجبور به استعفا شده است.

ایزدی خاطرنشان کرد:حوزه سیاست گذاری به خصوص شعارهای ناسیونالیستی ترامپ هم یکی دیگر از موارد اختلاف او با هیلی بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 424880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟