سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیایی فراتر از وظایف سازمان است

به گزارش رکنا، علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی، در روز نخست اجلاس طی سخنانی با انتقاد از تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیایی در چهارمین کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون که فراتر از وظایف سازمان منع سلاح های شیمیایی است، تخصیص هرگونه بودجه برای اجرای این تصمیم غیر اجماعی و بحث برانگیز و تغییر ساختار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله تاسیس اداره جدیدی تحت عنوان اداره ویژه انتساب را بدون توجیه دانست.

وی در مورد نحوه دستیابی به تصمیم کنفرانس ویژه کشورهای عضو اظهار کرد: متاسفانه برخی دولت‌های عضو سازمان حتی در موضوعات حیاتی از تصمیمات اجماعی فاصله گرفته و به‌دنبال منحرف ساختن سازمان از ماهیت فنی آن هستند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان درباره انهدام سلاح‌های شیمیائی سوریه، ضمن استقبال از پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه و با عنایت به همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بر اجتناب از سیاسی کاری در این پرونده و پرهیز از سیاه نمایی در خصوص همکاری سازنده سوریه با سازمان تاکید کرد.

سفیر کشورمان در لاهه همچنین در خصوص دهمین دوره بین المللی ابعاد پزشکی کمک و حفاظت در برابر سلاح‌های شیمیائی که از 1 تا 5 اکتبر سال‌جاری در تهران برگزار شد، گفت: این دوره به منزله فرصتی ارزشمند برای تقویت دانش و مهارت پزشکان برای معالجه قربانیان سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

هشتاد و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع‌ سلاح‌های شیمیایی از تاریخ 17 تا 20 مهر سال جاری در مقر این سازمان در لاهه برگزار می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 424161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟