اظهارنظر ترامپ درباره ناپدید شدن خاشقجی

به گزارش رکنا به نقل از میدل ایست آی، با گذشت یکهفته از ناپدید شدن ناگهانی و مرموز «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه نسبت به گزارشها پیرامون سرنوشت نامعلوم این روزنامه نگار ابراز نگرانی کرد.

ترامپ خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «من نگران این موضوع هستم. از آنچه که می شنوم، خشنود نیستم. امیدوارم که این موضوع حل و فصل شود! در حال حاضر، هیچ کس چیزی در این مورد نمی داند».

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را به زبان آورد که مقامات برجسته حزب جمهوریخواه آمریکا به محکوم کردن و ابراز نگرانی پیرامون این رویداد پرداختند.

در همین ارتباط، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا ساعاتی پیش در واکنش به ماجرای ناپدید شدن ناگهانی «جمال خاشقجی» گفت که در صورت اثبات ادعاها در خصوص قتل Murder این روزنامه نگار به دست مقامات ریاض، عربستان سعودی «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

لیندسی گراهام، در حساب توئیتری خود نوشت که ریاض باید «پاسخهای صادقانه» بدهد و افزود که سناتورهایی همچون «باب کورکر» جمهوریخواه و «بن کاردین» دموکرات نیز با وی در خصوص این موضوع اتفاق نظر دارند.

سناتور «مارکو روبیو» جمهوریخواه نیز در واکنش به اخبار منتشره درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد ریاض در استانبول اعلام کرد: «اگر این خبر عمیقاً تأسف آور درست باشد، آمریکا و جهان متمدن باید با قوت به آن واکنش نشان دهد».

شایان ذکر است که «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و مقاله نویس سعودی در روزنامه واشنگتن پست سه شنبه هفته گذشته (دوم اکتبر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است.

کدخبر: 423644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟