متن نامه رهبر انقلاب درباره بررسی کنوانسیون‌ها

به گزارش رکنا، علی لاریجانی در پاسخ به اخطار نقوی حسینی نماینده ورامین در جلسه امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: آقای نقوی چون شما اسم از مقام معظم رهبری بردید بنده این توضیحات را مطرح می‌کنم. خوب نیست طوری در جامعه مطرح کنید که مقام معظم رهبری نظری داشته و مجلس قبول نکرده است.

وی افزود: وقتی نظری از سوی رهبری به ما می‌رسد با همان ترتیباتی که ایشان فرمودند امر ایشان را مطاع می‌کنیم در موارد متعددی نظر داشتند و عمل کردیم. بنده در جلسه غیر علنی توضیح دادم، فکر نمی‌کردم که دیگر این موضوع را مطرح کنید.

رییس مجلس توضیح داد:‌ بعد از آن که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان نکاتی را مطرح کردند تلقی این بود که ایشان مخالف هستند و به همین دلیل دو ماه بررسی لایحه cft به تاخیر گذاشته و مسکوت ماند. لازم بود سوال شود تا تعیین تکلیف صورت گیرد. چون از آن طرف یک سری دستگاهها به بنده و دفتر ایشان نامه نگاری می‌کردند تا تعیین تکلیف صورت گیرد. من سوال کردم که اگر نظر مقام معظم رهبری مخالف است ما در مجلس این لایحه را کنار بگذاریم که ایشان نظرشان را اعلام کردند.

رییس مجلس در ادامه با قرائت نامه و پاسخ مقام معظم رهبری گفت: ما مسیر حق را دنبال کردیم ما از مقام معظم رهبری پرسیدیم بعد از آن صحبت‌ها نظر شما چیست و ایشان نظرشان را گفتند. بنابراین اگر نظر رهبری را می‌خواهید این است که مجلس بررسی عالمانه کند. بنابراین کار را انجام دادیم.

لاریجانی در پاسخ به بخشی از اخطار نقوی حسینی مبنی بر برگزاری جلسات در رسیدگی به لایحه cft گفت: بر حسب تقاضای یکی از آقایان از فراکسیون‌ها جلسه‌ای گذاشته شد و از هر فراکسیون سه نفر دعوت شدند. در این جلسه آقای ظریف، آقای عراقچی، وزیر اطلاعات و مدیر کل وزارت اطلاعات، رئیس بانک مرکزی، سرپرست وزارت اقتصاد و مدیر کل این وزارت خانه، اطلاعات سپاه و مدیر کل آن هم حضور داشتند چون آنها قبلا نامه‌ای نوشته بودند و ایراداتی داشتند لذا ما دعوت کردیم آنجا بحث زیادی شد بنده هم بیشتر پرسشگر بودم تا ابهامات برطرف شدند.

وی افزود: در این جلسه یکی از آقایان در فراکسیون ها علاقه به حضور در جلسه نداشتند لذا برای آنها جلسه جداگانه‌ای گذاشته شد و اجماع جلسه را مطرح کردیم. بعد از آن برخی از آقایان نامه نوشته که جلسه‌ی دیگری برگزار شود. نشست تشکیل شد و آقای کدخدایی از شورای نگهبان هم حضور داشت.

رییس مجلس افزود: مجددا یک سری از نمایندگان نامه نوشتند که جلسه‌ای با حضور کمیسیون امنیت ملی برگزار کند لذا امروز از ساعت ۶ تا ۸ و نیم هم جلسه برگزار و نظرات مختلف گفته شد. لذا تدبیر این بود که مساله را باز کنیم.

رییس مجلس خاطرنشان کرد:‌ این که شما می‌گویید ممکن است از بیرون حرف‌هایی بزنند در پاسخ باید گفت که شما می‌دانید ما حرف پنهانی نداریم. آنچه فکر می‌کردیم صلاح کشور است را گفتیم آقایان به جمع بندی برسند و القا هم نکردیم البته در بیرون فحاشی، تهمت و اتهام هم ممکن است گاهی هم راجع به علی لاریجانی توهین می‌کنند. شاید فکر می‌کنم تخریب بنده و یا افرادی مثل ما فایده دارد. آنها به جای بررسی مساله از لحاظ محتوایی دنبال تخریب هستند که این یک وجه سیاسی دارد و خیلی هم مهم نیست.

لاریجانی گفت: این که این را به مقام معظم رهبری منتسب می‌کنند ظلم به مقام عظمای ولایت است. نظر مقام عظمای ولایت همان متنی است که من خواندم. خودتان بین خودتان نظر دهید و الزامی هم نیست. حتی تعدادی خواستند رای مخفی نباشد که ما رای گرفتیم و نمایندگان هم رای ندادند. آقایان بین خودشان و خدا تصمیم بگیرند و آنچه صلاح کشور است را اعلام کنند.

کدخبر: 423003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟