بشار اسد: در آینده نزدیک جنگ پایان می‌یابد/ غربی‌ها در تلاش برای بازگشایی سفارت‌هایشان در سوریه هستند

به گزارش رکنا، پایگاه اینترنتی روزنامه الشاهد چاپ کویت که متعلق به موسسه رسانه‌ای ”الدار الکویتیة للإعلام“ است، گفتگوی شیخ صباح المحمد، رئیس این مجموعه را با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه منتشر کرد.

المحمد نوشت با بشار اسد در منزلش در دمشق گفتگو کرده و این نخستین دیدار رئیس جمهور سوریه با یک موسسه رسانه‌ای عربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه سوریه بوده است. برای این گفتگوی یک و نیم ساعته بشار اسد با وی، رئیس جمهور سوریه شخصا به در ورودی منزل خود به استقبال خبرنگار رفته است.

المحمد می نویسد به بشار اسد گفتم: باید به شما به سبب صلابت اراده، ثبات قدم و شجاعتتان برای دفاع از خاک و ملت سوریه و نیز کسب توفیق در تامین نیازهای غذایی و مصرفی در سرتاسر کشور در کنار پیروزی ها و دستاوردهای دیپلماتیک سوریه و ارتش آن و همچنین مواضع ممتاز ملت سوریه در قبال کشور و مقامات عالی آن و نهادهای حکومتی تبریک گفت. او لبخندی زد و گفت: من باید از شما به خاطر نقشی که به عنوان یک موسسه رسانه‌ای دارید تشکر کنم که نظر خود را با صراحت و روشنی بیان کردید در حالیکه هیچ کس جرأت گفتن حرف حق را نداشت.

اسد افزود: رسانه‌های عربی متاسفانه دنباله‌روی نهادهای صهیونیستی آمریکایی شده‌اند که با شدت به دنبال تخریب چهره کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) به ویژه سوریه‌اند و جنگ رسانه‌ای همه جانبه‌ای را با دروغ پراکنی و اتهام زنی به راه انداختند. در نتیجه مردم بین حق و باطل سرگردان شدند اما ملت هوشیار سوریه با استفاده از پایگاه های شبکه اجتماعی در کمین آنها نشسته بودند.

بشار اسد گفت ما به لطف خداوند اغلب شهرهای سوریه را از چنگال تروریست Terrorist های جنایتکار آزاد کردیم و از شهروندان خود در برابر اقدامات تروریستی که علیه آنها انجام می‌شد حمایت و بازسازی مناطق مختلف را آغاز کرده‌ایم و به اذن خداوند دولت سوریه حاکمیت و قوانین خود را به همه اراضی سوری توسعه خواهد داد و حتی یک وجب از خاک سوریه عربی را خارج از حاکمیت ملی رها نخواهیم کرد. به شما بگویم بین ما و بسیاری از کشورهای عربی تفاهم زیادی هست و برخی کشورهای غربی هم برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود آماده می شوند. تعدادی از هیئت های غربی و عربی نیز عملا در حال آمدن به سوریه هستند تا مقدمات بازگشت و فعالیت دیپلماتیک، اقتصادی یا صنعتی خود را فراهم کنند.

بشار اسد با اطمینان و قاطعیت تاکید کرد: در آینده بسیار نزدیک کار این جنگ تروریستی پایان خواهد یافت و بازی سیاسی تغییر خواهد کرد و سوریه مانند گذشته به نقش محوری خود در میان کشورهای عربی برای حمایت از مسائل امت عربی بازخواهد گشت و همه آوارگان و مهاجران نیز به شهرها و روستاهای خود بازخواهند گشت.

رئیس جمهور سوریه، نقش روسیه را در کنار همکاری با چین و هند و تعدادی از کشورهای دوست، امری واقعی برشمرد و گفت: موازنه قوای بین‌المللی در مرحله آینده تغییر خواهد کرد و به ویژه برای خاورمیانه بهتر خواهد شد. در مرحله بعدی بازسازی کارخانه ها و حمایت از صنعت ممتاز و یکتای سوریه در منطقه را آغاز خواهیم کرد و حمایت و بازسازی انواع و اقسام شرکت ها اعم از داخلی یا آنها که با مشارکت سرمای‌ گذاران عرب و خارجی فعالیت می‌کردند از سر گرفته خواهد شد. عمده توجه ما به کشاورزی خواهد بود چرا که بهترین انواع میوه و سبزیجات منطقه از محصولات سوریه بوده است و تلاش خواهیم کرد محصولات خود را به همه کشورهای جهان صادر کنیم. همچنین دریچه های گردشگری، هنز و فرهنگ را خواهیم گشود تا سوریه مانند گذشته کشور فرهنگ و هنر Art و نوآوری شود.

کدخبر: 421790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟