واکنش کاردار ایران در لبنان به ادعاهای نتانیاهو در رابطه با تاسیسات موشکی

احمد حسینی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در واکنش به ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با وجود تاسیسات موشکی برای حزب الله در لبنان گفت: قطعا در لبنان موشک وجود دارد اما حزب الله عاقل تر از آن است که موشک های خود را در نزدیکی فرودگاه بیروت و در دسترس غیرنظامیان قرار دهد.

وی در ادامه به‌کار بردن واژه ترس از تجاوز Rape رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت: واژه ترس دقیق نیست اما باید حساب همه چیز را کرد، دشمن ما به دروغ گفتن عادت کرده است و در مقابل این تحریک ها و نمایش ها باید حقیقت ادعاها آشکار شود.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش در سخنرانی اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که حزب الله لبنان در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بیروت تأسیسات موشکی دارد.

به گزارش ایسنا، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد، ادعاهای اسرائیل مبنی بر وجود موشک‌های حزب‌الله لبنان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت نادرست هستند. اسرائیلی‌ها ادعاهایی دارند که مبنی بر شواهد و مدارک نیست. ما باید در سایه این دروغ‌ها به واقعیت برسیم. ما همواره از موضع لبنان حمایت می‌کنیم.

همچنین علی العامر، سفیر عراق در لبنان مخالفت خود با ادعاهای نتانیاهو درخصوص وجود انبارهای تسلیحات موشکی حزب‌الله لبنان را اعلام کرد و گفت: این ادعاها بیانگر دشمنی مطلق اسرائیل با کشورهای عربی است. لبنان یکی از کشورهایی است که با اسرائیل به مقابله می‌پردازد، بنابراین حمایت کشورهای عربی از آن ضروری است و باید در این زمینه همبستگی وجود داشته باشد.

از سوی دیگر علی العذبه، دبیر دوم در سفارت قطر تاکید کرد: گامی که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در پاسخ به اتهامات اسرائیل اتخاذ کرده، گامی مثبت است. هر جا که به نفع لبنان باشد، تمامی کشورها حامی آن هستند و طبیعی است که قطر از حامیان این کشور باشد.

جبران باسیل روز گذشته با دیپلمات‌های کشورهای عربی و خارجی به ورزشگاهی رفتند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود مخفیگاه‌های سلاح حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه بیروت در آنجا نگهداری می‌شوند.

باسیل با این اقدام به دنبال پاسخ به ادعاهای بنیامین نتانیاهو بود که در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، مدعی شده بود که حزب الله مخفیگاه‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه بیروت دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با طرح این ادعا که نیروهای ایرانی در خاک عراق و سوریه حضور دارند گفت: اسرائیل هر آنچه را که باید برای دفاع از خود در برابر ایران انجام دهد، به کار می‌گیرد. ما در سوریه مقابل شما هستیم. ما در عراق مقابل شما هستیم.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در واکنش به این ادعا در سخنرانی اش در این نشست گفت: اظهارات بنیامین نتانیاهو در رابطه با وجود نیروهای ایرانی در عراق را رد می‌کنیم و استفاده از کرسی مجمع عمومی سازمان ملل برای تهدید امنیت عراق را نمی‌پذیریم. عراق مواضع کشورهایی که در جنگ با داعش ISIS در کنارش ایستادند را فراموش نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این دانشمند هسته ای به خواستگاری 150 دختر تهرانی و شهرستانی رفت + گفتگو و عکس

دلار 10 هزار تومان شد

یک زن اقدام به ربودن پسر دانش آموز از مقابل مدرسه کرد

هشدار نماینده آبادان :عراقی ها در 2 روز 70 میلیون تومان خرید می کنند

سقوط قیمت دلار 30 نفر را به سکته انداخت !

این 3 محکوم به اعدام را بهتر بشناسید +تصاویر

مرگ تلخ کارمند جوان برج مراقبت به خاطر نجات یک هواپیمای مسافربری + عکس

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

کدخبر: 421505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟