تمجید نتانیاهو از سیاست‌های ضدایرانی ترامپ

به گزارش رکنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان مصاحبه با سی ان ان با پرسشی در خصوص طرح ابتکاری صلح میان اسرائیل و فلسطین که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده، مواجه شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی دیدار با نتانیاهو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با پیش کشیدن طرح «دو دولتی» در خصوص بازگشت فلسطینی ها به میز مذاکره اطمینان داده و گفته بود طرح دو دولتی به بهترین شکل عمل می کند. نتانیاهو پس از ملاقات با ترامپ Trump به صراحت از پیشنهاد ترامپ حمایت نکرد و موضع مبهمی اتخاذ کرد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه در واکنش به طرح دو دولتی گفت با ذهنیت باز طرح واشنگتن را بررسی می کند، ولی از این راه حل به صراحت حمایت نمی کند.

او گفت: «من قطعا آن [طرح دو دولتی] را با ذهن باز بررسی می کنم زیرا از سوی دوست ما مطرح شده است. اما سوال اینجاست که با اجرای آن چه اتفاقی می افتد. من همیشه گفته ام که پیشنهادات صلحی که از سوی آمریکا مطرح می شود را بررسی می کنم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه بار دیگر ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کرد. او تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران [برجام] و اعمال تحریم های جدید و سطح بالا علیه ایران را ستود و مدعی شد: «شما فشارها روی ایران را افزایش دهید تا تجاوز Rape گری در منطقه متوقف شود و همچنین باید جلوی تلاش های مخفی ایران برای دور زدن تحریم ها و از سرگیری برنامه هسته ای آن گرفته شود. به عقیده من این یک راهکار هوشمندانه است. پایان این کار چه می تواند باشد موضوع دیگری است. نظر اصلی این است که ایران باید دوباره محصور و منزوی شود.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «فکر می کنم همه خاورمیانه، اسرائیل، کشورهای عربی و همه مردم ایران از اینکه سیاست کنار آمدن با این کشور به پایان رسیده و باسیاست اعمال فشار جایگزین شده، خوشحال هستند.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته از تشدید فشارها بر ایران و از نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم های جدید خبر داد.

کدخبر: 420422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟