خواهان اقدامات عملی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام هستیم

به گزارش رکنا به نقل از سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار "شارل میشل" نخست وزیر بلژیک، با تاکید بر اینکه فشارها علیه ایران، آمریکا را به اهدافش نمی رساند، گفت: حفظ برجام مسوولیت بین المللی است و کشورها باید نقش خود را در مسایل جهانی درست ایفا کنند و نقش اتحادیه به عنوان سیاسی و اقتصادی در این عرصه، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و این در گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد قرار گرفته است ، اظهارداشت: مواضع سیاسی و تبلیغاتی اروپا محکم و خوب است ولی ما خواهان اقدامات عملی این اتحادیه برای حفظ برجام هستیم.

نخست وزیر بلژیک نیز در این دیدار با تاکید بر عزم کشورش برای توسعه و تعمیق همکاری ها با ایران گفت: بلژیک طرفدار چندجانبه گرایی است و از هیچ تلاشی برای حفظ برجام دریغ نکرده و امیدواریم مفاد توافق برجام به طور کامل محقق شود.

"شارل میشل" با بیان اینکه "بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه است که اروپا با روسیه و چین برای حفظ یک توافق (برجام) متحد شده باشد"، اظهارداشت: به رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا، اراده اتحادیه اروپا ایجاد مکانیزم جدید مالی برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

وی تصریح کرد: اروپا به دنبال یک سیستم پرداختی جایگزین است تا به شرکتها برای سرمایه گذاری در ایران اطمینان دهد.

کدخبر: 419479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟