به گزارش رکنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «جینا هاسپل» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه در نخستین سخنرانی خود پس از تصدی این سمت اعلام کرد قصد دارد تعداد جاسوس‌های این سازمان در کشور‌های خارجی و آموزش زبان‌های خارجی را افزایش دهد.

هاسپل گفت در زمان ریاستش بر سیا بر سخت‌ترین مسائل تمرکز خواهد کرد. منظور او از این حرف جاسوسی علیه اهدافی مانند کره شمالی، ایران، روسیه و چین است. هاسپل گفت سال‌ها مبارزه با تروریسم باعث کاهش تمرکز بر این اهداف شده است.

سیا سال گذشته یک مرکز ماموریت کره‌ای تشکیل و آن را به جمع آوری و تحلیل اطلاعات درباره کره شمالی -که جاسوسی از آن بسیار دشوار است- اختصاص داد. این آژانس همچنین در حال بازسازی پروژه‌ای است که به «خانه روسیه» معروف است.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت: هاسپل جزئیات دقیق اطلاعاتی که سیا از کره شمالی به دست آورده و حرف‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، را نقض می‌کنند، ارائه نداد. اما به طور تلویحی گفت کره شمالی برنامه هسته‌ای را بخشی کلیدی برای بقای خود می‌داند و به راحتی آن را رها نمی‌کند. این در حالیست که ترامپ Trump پیشتر گفته بود دیگر لازم نیست جهان درباره کره شمالی نگران باشد.

هاسپل بدون اشاره به نوع ارتباطش با ترامپ که چندی پیش کارکنان سیا را به نازی‌ها تشبیه کرده بود، گفت او هفته‌ای چند مرتبه برای گزارش دادن به ترامپ، به دفتر او می‌رود.

شایان ذکر است، قانونگذاران آمریکایی از سیا به دلیل کم بودن افسرانش در کشور‌های خارجی و نبود تمرکز کافی بر آموزش زبان‌های «دشمنان آمریکا» از جمله عربی، پشتو و دری انتقاد کرده اند

کدخبر: 419327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟