به گزارش رکنا، سیدمهدی فرشادان در این باره اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که مردم از نظر معیشتی تحت فشار هستند و عدم ثبات در حوزه اقتصادی را احساس می‌کنند در چنین شرایطی همه باید دست به دست هم دهند تا فضا را مدیریت کنند البته تلاش‌های زیادی در همه سطوح در حال انجام است جلسات سران سه قوه، کمیسیون اقتصادی، دولت و مجلس در این رابطه تشکیل شده و همه درگیر موضوع هستند تا این فشار بر مردم کاسته شود.

وی افزود: طبیعتا مردم باید آرامشی پیدا کنند و اطمینان خاطر داشته باشند. در همین رابطه دولت تصمیماتی برای اقشار مختلف مردم گرفته و پنج بسته را تعریف کرده تا کالاهای اساسی مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد و فشار بیش از حد به مردم وارد نشود تا این وضع را مدیریت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسته‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت شامل همه مردم، کارمندان، بازاریان و ... می‌شود، اضافه کرد: قطعا بعد از توزیع این بسته‌ها بار روانی ناشی از شرایط اقتصادی بر مردم کم می‌شود.

فرشادان با بیان اینکه مردم و مجلس در کنار هم برای کنترل وضع موجود تلاش می‌کنند، اظهار کرد: مردم همیشه همراه و کمک‌کار بوده و از آنها انتظار می‌رود این بار هم اعتماد کنند و همراهی خود را ادامه دهند. ما همیشه مشکلاتی را داشته‌ایم که همیشه با همراهی مردم حل شده و حالا هم رسیدن به آرامش و ثبات در عرصه اقتصادی جز با همدلی مردم میسر نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تفاوت آمار تورم اعلامی با تورمی که در جامعه احساس می‌شود، گفت: بر اساس علم آمار، تورم نقطه به نقطه محاسبه می‌شود ولی آن چیزی نیست که مردم لمس می‌کنند. در واقع تورم هم همان چیزی است که مردم احساس می‌کنند. حتی اگر عدد آن متفاوت با تورم اعلامی باشد. مسلما ما نمی‌توانیم وجود فشار بر مردم را کتمان کنیم ولی امیدواریم دولت بتواند نیازهای مردم را برآورده کند تا فشار بر مردم کمتر شود.

کدخبر: 419212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟