به گزارش رکنا به نقل از روزنامه دیلی صباح، اردوغان این حادثه Incident را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: با چنین حوادثی، حساسیت ها در منطقه افزایش خواهد یافت.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، صبح شنبه، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رخ داد. در این حادثه تروریستی چهار نفر مسلح با لباس مبدل بسیج و سپاه اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای نظامی و مردمی کردند.

گروهک تروریستی «الاحواز» مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. گروه تروریستی داعش ISIS نیز یکشنبه شب با انتشار فیلمی از سه فرد ناشناس مدعی شد که آن ها حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را انجام دادند.

صبح دوشنبه در کشور عزای عمومی اعلام شده و مراسم تشییع شهدای این حادثه تروریستی در اهواز، از حسینیه ثارالله به سمت گلزار شهدا برگزار می شود.

مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت، عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در تهران به حادثه تروریستی در اهواز واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

همچنین انجمن ها، احزاب، اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند.

کدخبر: 418909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟