به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور گفت : با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی، مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه بزودی تحولات خوبی در مرز‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی و داشتن هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز خاکی و دریایی از استان‌های اولویت دار از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات برای تقویت در حوزه مرز است.

فرمانده مرزبانی کشور از همکاری سه قوه با مرزبانی قدردانی کرد و افزود: اقدامات بسیجی و جهادی را از سوی مرزبانان غیور در مرز‌ها شاهد هستیم و پاسگاه‌های مرزی به خوبی در انجام وظایف خود عمل کرده اند.

وی بیان کرد: در بازدیدی که به همراه هیات عالی اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی فرماندهی مرزبانی از وضعیت مرز‌های سیستان و بلوچستان با پاکستان داشتیم شاهد روحیه بالای نیرو‌های مرزبانی در حراست و پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی بودیم.

سردار رضایی اظهار داشت: فرماندهان و نیرو‌های مستقر در هنگ مرزی جکیگور شهرستان سرباز و نگور دشتیاری با تمام قوت و آمادگی و روحیه بالا بطور شبانه روز از مرز‌ها حفاظت و حراست می‌کنند و در حال خدمت به نظام و ملت هستند.

وی با اشاره به بازدید از هنگ مرزی جکیگور، مرز‌های خاکی چابهار و سرباز افزود: سنگر‌های مرزی همانند دفاع مقدس هستند و با همدلی و روحیه بالا نیرو‌های مرزبانی در حال خدمت هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: اجازه نا امنی به مخلان امنیت، مزدوران و گروهک‌ها را نخواهیم داد و باید روابط حسنه با کشور پاکستان حفظ شود.

وی افزود: توان آمادگی و عملیاتی نیرو‌ها بالاست و در دریا و خشکی نیازمندی‌ها شناسایی و بزودی مشکلات پیش روی آنان مرتفع می‌شود.

سردار رضایی تصریح کرد: اقدامات خوبی در مقابله با قاچاق Contraband کالا و مواد مخدر Drugs در این منطقه انجام شده که نشان از کشف سه برابری کالای قاچاق دارد.

وی از همکاری خوب مردم و مسئولان محلی سیستان و بلوچستان با مرزبانی در تامین امنیت مرز‌ها قدردانی کرد و افزود: باید با قاچاق کالا در دریا و خشکی به شدت مقابله شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازدید‌های خود از شناور‌های توقیفی در چابهار گفت: باید سرعت شناور‌های مرزبانی نسبت به سایر شناور‌ها بیشتر باشد تا بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.

وی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشور‌های همسایه، تقویت یگان‌های دریایی و مرزی، تامین امنیت مرز دریایی در چابهار برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: چابهار برای سرمایه گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سردار رضایی با بیان اینکه اقدام خوب مهندسی، جاده سازی و ابنیه در مرز‌های سیستان و بلوچستان انجام شده است، اضافه کرد: هنوز با امکانات، فناوری و تجهیزات پیشرفته فاصله داریم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری با مسئولان مشکلات را رفع کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: چابهار با ۲ کشور عمان و پاکستان مرز دریایی دارد که پس از شناسایی مسائل و مشکلات هماهنگی‌های لازم انجام شده است و مسئولان ۲ منطقه باید ارتباط بیشتری برای تعامل و انجام کار‌ها داشته باشند.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از مرز‌های جنوب سیستان و بلوچستان وارد کنارک شد.

سردار رضایی پس از بازدید از مرز‌های خاکی سرباز و چابهار امروز پنجشنبه با حضور در بندر شهید کلانتری چابهار با ناوچه ۶۰ فوتی دریابانی به گشت زنی در دریا پرداخت و از نزدیک با فعالیت‌های نیرو‌های دریابانی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر آشنا شد.

کدخبر: 416292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟