فرمان ترامپ برای مقابله با مداخلات خارجی در انتخابات آمریکا

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره جزئیات این فرمان سخن گفت. به گفته وی، فرمان جدید ترامپ Trump بر تحریم کشورها و عواملی که در صدد دخالت در انتخابات آمریکا هستند، تأکید دارد.

این فرمان مقرر می‌کند که وزارتخانه‌های امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در رابطه با تحریم‌ها و اعمال آنها تصمیم خواهند گرفت.

بولتون همچنین عنوان کرده که تحریم‌ها شامل ضبط اموال و دارایی‌ها، محدود کردن دسترسی به نهادهای اقتصادی آمریکا و ممنوعیت تجارت شهروندان آمریکایی با شرکت‌های درگیر در ماجرا خواهد بود.

دونالد ترامپ هدف حمله منتقدانی قرار دارد که می‌گویند وی خطراتی را که متوجه انتخابات این کشور است، آن‌چنان که باید جدی نمی‌گیرد و به ویژه نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال قبل ایالات متحده را باور ندارد.

جان بولتون اما در اظهارات روز چهارشنبه خود عنوان کرد که امضای این فرمان نشان از آن دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا برای امنیت انتخابات این کشور اولویت قائل است.

وی افزود که فرمان جدید رئیس‌جمهوری، کارزارهای جاسوسی یا هر گونه تلاش برای دخالت در نتیجه انتخابات را خنثی می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا نیز بولتون را در این کنفرانس خبری همراهی می‌کرد.

کوتس اظهار داشت، ایالات متحده در حال حاضر نشانه‌ای از مداخله روسیه در انتخابات این کشور به آن شدت که در انتخابات دو سال قبل شاهد بود، نمی‌بیند اما ماجرا را تمام شده نیز فرض نمی‌کند.

وی همچنین عنوان کرد که ایالات متحده نگران فعالیت‌های سایبری چین، کره شمالی و ایران است.

کدخبر: 416281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟