تشکیل جلسه ‌شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست تهران درباره ادلب

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه نشستی را درباره‌ نتایج مذاکرات سه جانبه تهران که روز جمعه با حضور ایران و روسیه و ترکیه درباره‌ وضعیت منطقه ادلب در سوریه برگزار شد تشکیل خواهد داد و در آن، مسکو نتایج این نشست تهران را تشریح خواهد کرد.

شورای امنیت به درخواست روسیه این نشست را در حالی برگزار خواهد کرد که گفته می‌شود نیروهای سوری در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله نظامی به ادلب برای بازپس گیری آن از شورشیان هستند.

سازمان ملل پیش از این نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله به منطقه ادلب که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون نزدیک به نیمی از آنها بی خانمان شده‌اند هشدار داده است.

روز جمعه روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه نشستی را در تهران برای بررسی به این مساله برگزار کردند اما نتوانستند به یک توافق در خصوص جلوگیری از اقدام نظامی در این منطقه که در شمال غرب سوریه واقع شده است دست یابند.

هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که در نشست علنی روز سه شنبه آنها قرار است اعضای این شورا را در جریان نتایج نشست تهران قرار دهند. ایران ، روسیه و ترکیه که تضمین کنندگان آتش بس در سوریه تحت عنوان مذاکرات آستانه به شمار می‌آیند سال گذشته به توافقی برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه دست یافتند.

کدخبر: 415623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟