به گزارش گروه سیاسی رکنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و انگلیس اصلی‌ترین کشور‌هایی هستند که از تنش در موضوع مسمومیت جاسوس Spy سابق روس سود می‌برند.

«ماریا زاخارووا» در نشست خبری روز جمعه خود گفت: اتهام انگلیس مبنی بر اینکه روسیه در موضوع مسمومیت جاسوس سابق روس همکاری نمی‌کند «دادن اطلاعات نادرست» است.

وی افزود: ما حتی برای درخواست‌های رسمی متعدد خود که به انگلیس ارسال کرده‌ایم پاسخی دریافت نکرده‌ایم و زمانی که «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس می‌گوید که ما از روسیه درخواست داریم که پاسخ برخی سؤالات و گزارش‌ها و ... را بدهد و این که روسیه به روشی غیرسازنده عمل می‌کند، دروغ است و این موارد نه تنها نادرست بلکه دادن اطلاعات غلط است.

وی بار دیگر ضمن رد اتهام دست داشتن روسیه در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دختر وی در انگلیس ابراز امیدواری کرد که انگلیس با روسیه در این زمینه وارد گفتگو شود.

پلیس انگلیس روز ۷ مارس گذشته اعلام کرد که سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق در سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه و دخترش با گاز اعصاب هدف قرار گرفته‎اند.

روز ۸ آگوست آمریکا اعلام کرد که به دلیل نقش روسیه در مسمومیت شیمیایی یک جاسوس سابق روس و دخترش در شهر سالزبری در انگلیس، واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه مسکو اعمال کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد که تحریم‎های آمریکا علیه روسیه در رابطه با پرونده سرگئی اسکریپال، غیرقانونی است.

 

 

کدخبر: 414428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟