به گزارش رکنا، میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت می‌گوید، انگلیس نمی‌تواند تکه‌هایی از عضویت اتحادیه اروپا را بر دارد و بقیه را رد کند.

روز یک‌شنبه نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که بر سر طرح دولت برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا و توافق‌های بعد از آن کوتاه نمی‌آید.

با این حال، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد، طرح "دستورالعمل‌های مشترک" برای کالاها و بدون در نظر گرفتن خدمات، خلاف منافع این اتحادیه است.

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت تابستان دو سال پیش در همه‌پرسی رأی آورد و در حال حاضر مقام‌های انگلیس با مقام‌های اتحادیه اروپا در مذاکره‌اند تا نحوه اجرای این خروج و توافق‌های بعد از آن را تعیین کنند.

قرار است انگلیس از روز ۲۹ مارس یعنی کمتر از هفت ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود ولی هنوز مشخص نشده است که پس از آن، رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا چگونه خواهد بود.

بارنیه اظهار کرد: زیست‌بوم ما در طول چند دهه رشد کرده است. شما نمی‌توانید با انتخاب چند قطعه، با آن بازی کنید.

بارنیه قبلا هم درباره طرح نخست‌وزیر انگلیس برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود اما منابع نزدیک به او به بی‌بی‌سی گفته‌اند که او هیچ‌وقت تا این اندازه صریح نبوده است.

دولت انگلیس در پاسخ تاکید کرده است که طرح‌هایش برای ترک اتحادیه اروپا "دقیق و عمل‌گرایانه" است و هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا مفید است.

طرح پیشنهادی نخست‌وزیر انگلیس در ماه ژوئیه معرفی شد و در پی آن دیوید دیویس، وزیر امروز خروج از اتحادیه اروپا و بوریس جانسون، وزیر خارجه کناره‌گیری کردند.

برای مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا درباره بریگزیت به طور غیر رسمی تا ماه اکتبر فرصت هست ولی بارنیه گفته است که این مهلت می‌تواند تا اواسط نوامبر تمدید شود.

کدخبر: 413160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟