به گزارش رکنا به نوشته اورشلیم پست، اخیرا یک نظرسنجی با موضوع نگرش عمومی نسبت به مدارس دولتی آمریکا نشان داد که ۳۴ درصد والدین آمریکایی نگران امنیت فرزندانشان در مدرسه هستند.

تنها در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۲۸ مورد حادثه Incident تیراندازی در مدارس آمریکا اتفاق افتاده است.

در عین حال گزارش شده که مدارس سراسر آمریکا یکسری پروتکل‌های امنیتی جدید به همراه تکنولوژی‌های بازدارنده به کار گرفتند و حتی ایده مسلح کردن معلمان در کلاس‌های درس نیز مطرح شده است.

در عین حال گزارش شده که این خشونت‌ها همچنین سبب شده که فروش شرکت‌های آمریکایی که کالاهایی با هدف محافظت از دانش آموزان در برابر تیراندازان احتمالی ارائه کرده‌اند افزایش چشمگیر پیدا کند و در این میان یک شرکت اسرائیلی اعلام کرده که صدها کوله پشتی ضد گلوله در دو هفته اول ارائه این کالا به بازار Store فروخته است.

یک مقام این شرکت اسرائیلی درباره این کوله پشتی که ۴۹۷ دلار قیمت آن بوده گفت: به مجرد وارد شدن این کالا به بازار به یکباره فروشی دیوانه وار پیدا کرد. ما تاکنون سفارش‌های خیلی زیادی هم برای بزرگسالان و هم از سوی والدین برای فرزندانشان داشته‌ایم.

این کوله پشتی با وجود آنکه شبیه کوله پشتی‌های عادی است علاوه بر آنکه از ناحیه پشت پوشش حفاظتی فراهم می‌کند مجهز به یک جلیقه نیز هست که از بالای سر روبروی سینه کسی که کوله پشتی را حمل می‌کند کشیده شده و از ناحیه جلوی بدن نیز پوشش محافظتی ارائه می‌دهد.

کدخبر: 412988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟