هشدار آمریکا به عربستان درباره کاهش پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی در یمن

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که پنتاگون به عربستان هشدار داده در صورتی که مقامات سعودی اثبات نکنند برای کاهش تلفات غیرنظامیان در یمن تلاش می‌کنند آماده است تا پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی خود از ائتلاف عربستان را کاهش دهد.

۲ منبع آگاه در پنتاگون به سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند که ناامیدی افزایش یافته و «جیمز متیس» و «جوزف ووتل» ابراز نگرانی کرده‌اند که آمریکا ائتلافی در یمن را همراهی می‌کند که شمار زیادی از غیرنظامیان را کشته است.

این شبکه خبری افزود: گروه‌های حقوق بشری، برخی از اعضای کنگره و سازمان ملل، در ماه‌های گذشته، نگرانی‌های خود را نسبت به اقدامات عربستان در یمن ابراز داشته‌‎اند، اما پس از حملات اخیر که منجر به مرگ تعداد زیادی غیرنظامی شده پنتاگون و همچنین وزارت خارجه آمریکا پیام‌های مستقیم به سعودی‌ها مبنی بر کاهش تلفات غیرنظامیان ارسال کرده‎اند.

سی‌ان‌ان نوشت: هنوز مشخص نیست ترامپ Trump که عربستان را به عنوان یک متحد حیاتی آمریکا می‌بیند با این کاهش پشتیبانی موافق خواهد بود یا خیر. در حال حاضر آمریکا در سوخت‌رسانی هوایی به جنگنده‌های عربستان در یمن نقش داشته و در این جنگ از عربستان پشتیبانی اطلاعاتی می‌کند.

روز ۹ آگوست جنگنده‌های ائتلاف متجاوز Rapist سعودی یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهر «ضحیان» را هدف قرار دادند که در پی این حمله ۵۱ نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آنان کودکان بودند و ۷۹ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در پی این حمله شبکه راشاتودی به نقل از روزنامه‌نگاران محلی یمن گزارش داد که در حمله اخیر جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان صعده یمن از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده شده است.

شبکه سی‌ان‌ان نیز پیش از این اعلام کرده بود بمب استفاده شده از سوی ائتلاف عربستان در حمله به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی ساخت آمریکا بوده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

لحظه صحنه شلیک مرگ به خزائی / قاتل خونسردانه گریخت + فیلم و عکس

جسد زن مطلقه زیر چادر سفید عقد چه رازی داشت! + عکس قاتل

علت خنده متهمان پرونده‌های اقتصادی در دادگاه چیست؟+ تصاویر

بی حیایی مردان عراقی از زنان ایرانی چه پشت پرده ای دارد؟!!

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

کدخبر: 411498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟