به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکا گزارش داد سیاست تجاری چین برای اعمال تعرفه بر محصولات کشاورزی ایالت‌های این کشور که پیروزی دونالد ترامپ Trump را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تضمین کردند، رئیس جمهور آمریکا را کاملا خسته و درمانده کرده است. بنا بر گفته این مقام ارشد دولتی آمریکا، ترامپ این مسئله را با مشاورانش در میان گذاشته و گفته است چین سعی دارد او را پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر تنبیه کند.

روزنامه واشنگتن پست همچنین افزود رئیس جمهور آمریکا از این موضوع نالیده است که دولت‌های قبلی این کشور در تغییر سیاست تجاری چین ناکام بوده‌اند و اظهار داشته است که او می‌خواهد یک کار تاریخی انجام داده و شیوه آنها (چین) را کاملا تغییر دهد. علاوه‌بر این، واشنگتن پست در گزارش خود آورد ترامپ و دستیارانش بر این باورند که پکن محدودیت‌های تجاری خود با پیونگ یانگ را کاهش داده است. این روزنامه به نقل از منابع کاخ سفید نوشت این اقدام پکن اعمال مجموعه تعرفه‌های اخیر علیه این کشور را باعث شده است.

چین پیشتر بیانیه‌های واشنگتن، مبنی بر کمک نکردن پکن به گفتگوهای خلع سلاح کره شمالی را رد کرد و آنها را غیرمسئولانه خواند.

مقامات دولت آمریکا اخیرا تعرفه 25 درصدی را بر 16 میلیارد دلار از کالاهای تولید چین اعمال کرده و در مجموع در حال حاضر 34 میلیارد دلار از واردات چین با افزایش تعرفه وارداتی آمریکا روبرو هستند. پکن در واکنش به اقدامات تعرفه‌ای آمریکا شکایتی را علیه این کشور در سازمان تجارت جهانی مطرح کرد و بر 16 میلیارد دلار از کالاهای ساخت آمریکا تعرفه وارداتی وضع کرد.

بنا بر گزارش‌ها، واشنگتن اخیرا این پیشنهاد را مطرح کرده است که در مقابل اعمال فشار بیشتر چین بر پیونگ یانگ، سیاست تعرفه‌ای خود را در مقابل پکن تغییر دهد.

کدخبر: 410701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟