اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز (یکشنبه، 28 مرداد) این کمیسیون، گفت: در این نشست جزئیات طرح جامع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت. طبق ماده 12 این طرح، شرایط افراد برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعیین شد.

وی با اشاره به برخی جزئیات ماده (12) طرح جامع قانون Law انتخابات، افزود: براساس این ماده مقرر شد افرادی که در حوزه کشوری، نظیر رئیس‌جمهور و معاونانش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونانش، رؤسای دفاتر سه قوه، مشاوران رئیس‌جمهور و وزرا، مشاور رئیس قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور، می‌بایست 6 ماه پیش از ثبت‌‌نام در انتخابات مجلس، از مسئولیت‌های خود استعفا دهند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: براساس مصوبه کمیسیون شوراها، مقرر شد معاونان و مشاوران شهرداران، استانداران، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رؤسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، مدیران کل ادارات استان‌ها و معاونان آنها، در صورتی که قصد کاندیداتوری در حوزه استحفاظیه خود را داشته باشند، می‌بایست 6 ماه قبل از ثبت‌نام از مسئولیت‌شان استعفا دهند.

سلیمی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس و در چارچوب طرح جامع قانون انتخابات، ائمه جمعه دائمی و موقت، قضات شاغل به امر قضا، رؤسای دادگستری استان‌ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر کل و استانداری، معاونان و مدیران کل سازمان های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز شهرستان، اعضای شورای اسلامی روستاها از کاندیداتوری در حوزه استحفاظیه‌شان منع شدند.

وی افزود: افرادی که در سطح کلان هستند همانند البته در پیش نویس طرح آمده بود که این افراد چهار ماه قبل از انتخابات استعفا دهند اما در کمیسیون موضوع استعفای افراد 6 ماه قبل از ثبت نام تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر نیز برای ثبت‌نام و کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تحت امرشان می‌بایست 6 ماه قبل از انتخابات استعفای خود را اعلام کنند.

 

کدخبر: 409004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟