به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰ آزاده شهید و متوفی استان گیلان در رشت اظهار داشت: در دوران اسارت رزمندگان اسلام سرمایه‌های بی‌نظیری کسب شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق عنوان داشت: طبق تعبیر "مرحوم حجت‌الاسلام علی اکبر ابوترابی‌فرد" اسارت قطعه‌ای از بهشت بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه دوران اسارت از زیبایی‌هایی برخوردار بود که انسان از تفسیر آن عاجز است ابراز داشت: در دوران اسارت به‌گونه‌ای رزمندگان را شکنجه Torture می‌کردند که گاهی زبان آن‌ها قطع می‌شد.

وی با بیان اینکه گاهی رزمندگان اسلام را حدود یک ماه در اتاقی زندانی Prisoner می‌کردند و حتی برای انجام کار‌های ضروری نیز به آن‌ها اجازه خروج نمی‌دادند گفت: دوران اسارت را از هر زاویه‌ای نگاه کنیم دوران سختی است، اما کم نیستند آزادگانی که جهنم ساخته شده توسط صدام را قطعه‌ای از بهشت می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه خداوند متعال مربی آزادگان و آن‌ها نیز مربای خدا بودند تصریح کرد: آیت‌الله بهجت یکی از افرادی بود که به‌طور کامل تحت تاثیر خداوند متعال قرار گرفته بود.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام در دوران اسارت ایستادگی و استقامت فراوانی از خود نشان دادند افزود: آزادگان در دوران اسارت برای یکدیگر سپر می‌شدند و به هم خدمت می‌کردند و همین امور سبب شد تا اسارت را به بهشت تعبیر کنند.

وی با بیان اینکه سربازان رژیم بعث عراق رزمندگان اسلام و آزادگان را تهدید به زنده به گور کردن می‌کردند عنوان داشت: "مرحوم حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد" با عملکرد خود حتی ماموران رژیم بعث را نیز متحول می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به استقبال پرشور ملت ایران پس از ورود آزادگان به کشور خاطرنشان کرد: من معتقدم تا زمانی که اسرا در عراق بودند خداوند بلا را بر صدام نازل نکرد و بلا زمانی نازل شد که اسرا از عراق خارج شدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که "با داشتن آزادگان، ایران اسلامی در مقابل دشمنان احساس عجز نمی‌کند" گفت: امروز که ما می‌گوییم انقلاب به ۴۰ سالگی رسیده به این معنا نیست که کشور باید همه چیز داشته باشد بلکه به این معنا است که از امروز به بعد نباید اشتباهی در نظام رخ دهد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه "مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد" برای اجرای تصمیماتش در دوران اسارت با سایر اسرا مشورت می‌کرد خاطرنشان کرد: در طول انقلاب برخی تصمیمات مسئولان اشتباه بوده است، اما از اکنون دیگر نباید تصمیمات اشتباهی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم به هر اداره‌ای که مراجعه می‌کنند ناراضی خارج می‌شوند ابراز داشت: مشکل امروز کشور ما این است که مردم از تمام ادارات توقع استخدام دارند و این امر نه تنها هزینه ادارات را افزایش داده بلکه در نهایت مردم را نیز ناراضی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان در حوزه بهداشت خوب عمل کرده، اما حوزه درمان مشکلات فراوانی دارد عنوان داشت: گرانی هزینه درمان بخشی از این مشکلات است.

وی با اعلام اینکه براساس نظرسنجی انجام شده ۹۲ درصد مردم از عملکرد وزارت بهداشت و درمان در حوزه بهداشت راضی هستند افزود: راه اندازی سیستم نظرسنجی وزارت بهداشت و درمان سبب شده است تا بسیاری از هزینه‌های وزارتخانه کاهش پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه شیوه مدیریت کشور باید اصلاح شود خاطرنشان کرد: امروز نظام اداری کشور در جلب رضایت مردم مشکل دارد و باید این مشکل را برطرف کرد.

ابوترابی فرد با اعلام اینکه درآمد نفتی کشور امروز حتی پاسخگوی پرداخت حقوق کارمندان دولت و هزینه‌های جاری آن نیست خاطرنشان کرد: دولتمردان باید رفتار خود را اصلاح کنند، زیرا گرفتن تصمیم غلط بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب ممنوع است.

کدخبر: 408651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟