در پرونده های اقتصادی لازم باشد از وزیر هم تحقیق می کنیم

به گزارش رکنا ، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم انتظار دارند که به جز دلالان و احضار شدگان چرا افراد اصلی از جمله رئیس سابق بانک مرکزی احضار نشده است، گفت: از کجا می دانید احضار نشده است؟

دادستان کل کشور افزود: به هرحال رسیدگی به پرونده های پیچیده این چنینی قطعا احتیاج به طی کردن یکسری مراحل دارد و اگر بخواهیم رسیدگی متقن باشد؛ حتما باید بر اساس صبر و حوصله متناسب با کار باشد و کار سنگین است و رسیدگی به پرونده های مالی گسترده است و الان خبر دارم و از نزدیک می بینم و کنترل کرده و نظارت می کنم. حقیقتا بازپرس های ما و قضات ما از صبح زود تا پاسی از شب مشغول کارند. کار تحقیقات و کار بررسی ها زمان بر است و متناسب با پیشرفت کار هر مقام و مسئولی که نیاز باشد احضار می شود و از رئیس کل و مدیر و معاون وزیر و حتی لازم باشد از وزیر تحقیقاتی انجام می شود.

وی افزود: عزم قوه قضاییه جزم است و ما قول می دهیم تمام توان را به کار ببریم و تعدادی از قضات را تعیین کردیم اما بالاخره اینها انسان هستند دارای محدودیت و ظرفیت هایی هستند.

منتظری درخصوص تعداد بازداشتی های پرونده های فساد اقتصادی اخیر به چند نفر رسیده است و اینکه روز یکشنبه رئیس سابق حراست بانک مرکزی احضار شده بود، آیا این فرد بازداشت است؟ گفت: این جزئیات مربوط به پرونده ها را من ورود نمی کنم ،چون جزئیات برخی از پرونده ها به مرحله خبررسانی نرسیده است و بعضی از اینها فعلا باید مکتوم بماند تا دستگاه قضایی بتواند کار خودش را انجام دهد. به مرحله نشر عمومی که رسید با توجه به مجوز اخذ شده قطعا مرحله دادرسی علنی خواهد بود و مردم در جریان ریز مسایل قرار خواهند گرفت.

کدخبر: 407716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟