به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، روح الله بابایی صالح رشد و افزایش مصرف مواد مخدر Drugs در میان دانش آموزان را هشداری جدی خواند و گفت: متاسفانه دسترسی دانش آموزان به مواد مخدر به ویژه صنعتی بسیار راحت است و اگر در این رابطه اقدامات عملی مناسب انجام نشود هزینه‌های زیادی از ناحیه آن متوجه کشور و خانواده‌ها می‌شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، از عدم ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش‌آموزان برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال 95 حدود 136 هزار دانش آموز در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر قرار داشتند و از این میان 3 هزار و 600 نفر حداقل یک بار مصرف کننده موادمخدر بودند که بی‌شک طی این دو سال این آمار افزایش یافته؛ این در حالی است که هنوز به ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش آموزان بی‌توجهی می‌شود.

سن مصرف مواد مخدر در حال کاهش است

وی با انتقاد از اینکه سن مصرف مواد مخدر در حال کاهش است، ادامه داد: در گذشته شاهد مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها بودیم اما در حال حاضر مصرف مواد مخدر به مدارس راهنمایی و دبیرستان کشیده شده و این به معنای عدم آگاهی مناسب دانش آموزان و والدین از آسیب‌های مواد مخدر است.

الگوی مصرف مواد مخدر در حال تغییر است

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه الگوی مصرف مواد مخدر در حال تغییر است، گفت: والدین و مسئولان آموزش و پرورش باید اطلاعات مناسبی را از انواع مواد مخدر صنعتی داشته باشند زیرا مواد مخدر صنعتی بسیار گسترده بوده که در برخی موارد خانواده‌ها در کسب اطلاعات و آسیب های ناشی از آن از دانش آموزان عقب هستند که این عدم آگاهی یکی از علل افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه است.

خانواده‌ها باید نظارت مناسبی را بر رفتار و حالات دانش آموزان داشته باشند

بابایی صالح یادآور شد: خانواده‌ها باید نظارت مناسبی را بر رفتار و حالات دانش آموزان داشته باشند البته این نظارت باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان حس کنترل نداشته باشند؛ در این رابطه همکاری و تعامل مناسب خانواده با مدارس در پیشگیری از مصرف مواد مخدر بسیار موثر واقع می‌شود.

فروش قرص‌های روانگردان و مواد مخدر در اطراف برخی مدارس

وی از خرید و فروش قرص‌های روانگردان و مواد مخدر در اطراف برخی مدارس انتقاد کرد و گفت: عاملان فروش مواد مخدر در اطراف مدارس باید توسط نیروی انتظامی شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند؛ انتظار می‌رود دستگاه قضا با این افراد سودجو با قاطعیت و جدیت برخورد کند تا سلامت و جان آینده‌سازان کشور فدای منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو نشود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از فاکتورهای مهم پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سکته کردن زن جوان هنگام دیدن فیلم غیر اخلاقی

جنجال نماینده تهران بر سر دخترش/ او بیکار است ! + تصویر

جانبازایرانی اشتباهی به افغانستان دیپورت شد ودرسرمای غربت یخ زد!+عکس

فیلم حمله مرد متجاوز به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

تجاوز شنیع به دخترجوان در حمام!

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

تجاوز آقای دکتر به بیمارانش در مطب! + عکس

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

کدخبر: 407520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟