قهرمان ایرانی ۸ عملیات جبهه مقاومت/ اگر حسین در آن حادثه نبود...

۱۶ مرداد سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «مرتضی حسین پور» از پاسداران نیروی قدس سپاه بود؛ شهیدی دلاور که با وجود داشتن تنها ۳۲ سال سن، فرمانده عملیات لشکر «حیدریون» در سوریه شده بود.

شهید حسین‌پور که برای خود نام جهادی «حسین قمی» را انتخاب و با وجود آنکه در یک رشته فنی در دانشگاه قبول شده بود اما ترجیح داد به سپاه بیاید. او از سال ۸۳ وارد سپاه شد و تا سال ۸۶ در دانشگاه افسری سپاه، دوره‌های آموزشی مختلف را گذراند.

شهید حسین‌پور از سال ۹۲ و با شدت گرفتن اقدامات گروهک‌های تکفیری در سوریه، به سوریه رفت و در ماموریت‌های حضور پیدا کرد. چندین مجروحیت سنگین و سطحی، یادگاری‌های او از این ماموریت‌ها بودند که البته خانواده وی از هیچ‌کدام از این مجروحیت‌ها مطلع نشدند. او همچنین در سال ۹۳ با ورود داعش ISIS به عراق به این کشور رفت و جزو اولین افرادی بود که در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت.

شهید قمی از فرماندهان محور در عملیات آزادسازی ۸ عملیات جاده بلد، اسحاقی، سامرا، الدور، علم، تکریت، بیجی، ارتفاعات مکحول در عراق بود.

در نهایت در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، او دقایقی قبل از اسارت شهید محسن حججی، در منطقه مرزی «جمونه» سوریه، بر اثر اصابت گلوله تکفیری‌های داعش به پهلویش به شدت مجروح می‌شود و سرانجام پس از ۲۰ دقیقه به شهادت می‌رسد. ۱۲۸ روز بعد از شهادت این فرمانده دلاور که بیستمین شهید مدافع حرم استان گیلان بود، «علی حسین‌پور» فرزند وی هم به دنیا آمد تا وارث نام بلندآوازه پدرش باشد.

اگر حسین در آن حادثه Incident نبود

اخیرا صفحه اینستاگرام Instagram منتسب به سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، فیلمی یک دقیقه‌ای را از حضور سال گذشته وی در منزل این شهید مدافع حرم منتشر کرده است. سردار سلیمانی در این فیلم می‌گوید: «فرمانده‌شون به من گفت: یکی از این بچه‌ها را میخواهم جای یک برادری هست به نام عبدالله که فرمانده عراقی‌هاست انتخاب کنم. گفتم کی را می‌خواهی انتخاب کنی؟ گفت: حسین قمی را می‌خواهم انتخاب کنم، ولی می‌ترسم شهید شود. من از اون روزی که ایشون گفت: واقعا یکی از نگرانی‌های عمده من این بود که شهید بشه. شنیدم اون حادثه اتفاق افتاده؛ میدونید که اگر حسین در آن حادثه نبود، بالای صد نفر شهید می‌شدند؛ یعنی حسین به تنهایی نجات داد بخشی را».

سپه‌سالار عرصه نبرد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در نخستین یادواره شهید «مرتضی حسین پور شلمانی» که ۱۷ مرداد امسال در گلزار شهدای شهر شلمان برگزار شد، از شهید قمی به عنوان «سپه سالار عرصه نبرد» و «فرمانده نابغه» یاد کرد و گفت: شهید حسین پور شخصیتی با ایمان، شجاع و افسانه‌ای داشت.

 

کدخبر: 406294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟