5عضو شورای امنیت خواستار نشست فوری درباره جنایت اخیر ائتلاف سعودی در یمن شدند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار نشست فوری این سازمان درباره جنایت Crime اخیر ائتلاف سعودی در یمن شدند.

بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره، سوئد، بولیوی، هلند، پرو و لهستان خواستار نشست فوری و غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بررسی این جنایت شدند.

وزارت بهداشت یمن روز پنج‌نشبه اعلام کرد در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده ۵۷ دانش‌آموز شهید و ۷۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

المیادین نیز گزارش داد: فؤاد ناجی، معاون وزیر اوقاف یمن گفت در حمله هوایی ائتلاف سعودی، اتوبوس ۷۷ دانش آموز که در پایان اردوی تابستانی خود در حال بازگشت از مسجد جامع بزرگ صعده بودند، هدف قرار گرفته است.

وزیر بهداشت یمن همچنین افزود با جنایت امروز (پنج‌شنبه) ائتلاف متجاوز Rapist سعودی-آمریکایی در حمله هوایی به اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده، شمار شهدای کودک یمنی از سه هزار نفر فراتر رفت.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن اما حمله روز پنجشنبه به این اتوبوس را «اقدام نظامی مشروع» خواند! او مدعی شد: حمله امروز (پنجشنبه) کسانی را هدف قرار داده است که دیشب با موشک جیزان را هدف قرار دادند.

 

 

کدخبر: 406068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟