صدور قرار منع تعقیب برای مهاجرانی از اتهامات در پرونده دکل نفتی تبرئه شد

به گزارش رکنا، محمود علیزاده طباطبایی ، وکیل فرزند وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین باره اظهار کرد : بر اساس اطلاعات واصله، محسن مهاجرانی که یکی از متهمان این پرونده به شمار می رفت اما پرونده اش به دادگاه ارسال نشده بود، از سوی شعبه بازپرسی دادسرای ویژه امور اقتصادی تبرئه و برای وی قرار منع تعقیب صادر شده است.

بنابراین گزارش ، مهر 95 علیزاده طباطبایی که پیشتر از ارسال نشدن پرونده مهاجرانی به دادگاه خبر داده بود، از کاهش مبلغ وثیقه موکلش خبر داد و گفت: دادسرا پیشتر برای موکلم 5 میلیارد تومان وثیقه صادر کرده بود که این رقم به 200 میلیون تومان کاهش یافته است.

تاکنون 11 جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی گمشده در شعبه 1063 دادگاه ویژه امور اقتصادی به ریاست قاضی Judge فضلعلی برگزار شده است و پرونده در مرحله اخذ آخرین دفاع از متهمان و وکلای آنها قرار دارد.

همچنین شکایت مهاجرانی از میرکاظمی پس از مطرح شدن در دادسرا به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس نهم ارسال شد که هیات مذکور اظهارات میرکاظمی را در راستای ایفای وظایف نمایندگی اش دانست و شکایت صورت گرفته را رد کرد.

در حال حاضر از 6 متهم پرونده دکل نفتی، سه متهم در ایران و سه متهم دیگر نیز در خارج از کشور به‌ سر می‌برند که یکی از آنها مدیرعامل یک شرکت اردنی و دو نفر دیگر، ایرانی هستند.

در این پرونده که پیشتر ارزش آن 78 میلیون دلار مطرح شده بود، علاوه بر دکل نفتی، موضوع یک شناور نیز مطرح است که ارزش مالی پرونده یادشده را در مجموع به 121 میلیون دلار می‌رساند.

کدخبر: 405617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟