تبریک برخی از مسئولان به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش رکنا، سخنگوی شورای نگهبان طی یادداشتی روز خبرنگار را تبریک گفت و از زحمات این قشر تمجید و تشکر کرد .

در یادداشت عباسعلی کدخدایی آمده است: باز مرداد و باز روزی مبارک! روز خبرنگار! ظاهراً قرار نیست خبرنگار روزی آرام داشته باشد، هیجان، حادثه، خبر خوش خبر بد، همه و همه روز خبرنگار را می سازد.

یک روز خبر حمله، یک روز خبر شکست، و روز دیگر خبر پیروزی! یک روز وضع اقتصادی بد و روز دیگر خبر اقتصادی خوب، بالا و پایین رفتن ارز و تورم و بالا و پایین رفتن مردم و انعکاس تلاش جامعه برای رشد و پیشرفت، همه اینها زندگی خبرنگار است و به عبارتی مسئولیت او.

به راستی تا به حال سئوال کرده ایم که یک خبرنگار خودش در کجای این زندگی واقعی قرار دارد؟ آیا می دانیم او چگونه زندگی می کند؟ آیا ارزِ زندگی او نیز بالا و پایین می رود؟ شاید تصور کنیم که او یک استثنا است و خوب و بد زندگی به او ربطی ندارد! و شاید او را موجودی مجازی بدانیم که جدای از واقعیت است!؟ اما باید بدانیم که خبرنگار نیز انسانی است مانند بقیه انسانها که حیات دارد، خوب و بد زندگی را درک می کند و ارز و تورم و گرانی نیز زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

زندگی او در فضای واقعی است اگر چه کارش در فضای مجازی! او تلاش می کند که اخبار خوب و بد را به ما برساند، اما خودش نیز تاثیر پذیر همین اخبار است. اگر خوب باشد او نیز خوب و خوش، و اگر بد باشد او نیز بدحال و گرفته. پس باید از او متشکر بود و سپاسگزار تلاشهایش، او را باید قدر بدانیم که آگاهی را نصیب می کند. او را باید ستود به خاطر زحماتش، به خاطر استقبالش از خطر برای خاطر ما! و البته باید او را حامی نیز باشیم. دست او را بگیریم که او نگاه ما را گرفته است و از آنچه نمی دانیم آگاهمان ساخته است. روزتان مبارک!

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی توئیتری عنوان کرد: روز خبرنگار را به همه روزنامه‌نگاران عزیز و فعالان عرصه رسانه‌ های مکتوب و تصویری و شبکه‌های اجتماعی صمیمانه تبریک می‌گویم. حرفه روزنامه‌نگاری به حق سخت، پرمخاطره و در عین حال تأثیرگذار و پرمسئولیت است.

وظیفه ما مسئولان شناخت درست این حوزه و باز کردن فضای گفت‌وگو و ارتباطات در جامعه به کمک کنشگران این حوزه است. پرسش مشترک در برابر همه ما این است که چه کنیم تا صدای‌مردم را به موقع و به درستی بشنویم و امکان گفت‌وگو، نقد و مطالبه را بیشتر کنیم.

همچنین پرویز داودی رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران و دست اندرکاران پرتلاش رسانه تبریک گفته و امیدوارم، با استعانت از درگاه الهی در پرتو تبعیت از مقام عظمای ولایت و حفظ ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بیش از پیش موفق بوده و نقش ارزنده و تاثیرگذار خود را در این زمینه ایفا نمایید.

هم‌چنین محمدرضا شهریاری مدیرکل ارتباطات و تشریفات مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: هفدهم مرداد روز خبرنگار یادآور زحمات بی دریغ و تلاش های خالصانه اصحاب رسانه در پاسداشت از حریم اطلاع رسانی منسجم و منطبق با آزادی Freedom های مشروع و مصرح قانونی و اعتلای پرچم مطالبه‌گری از مسوولان و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی در چارچوب وظایف خطیر و رسالت سنگین خبرنگاری است. فرا رسیدن این روز را با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهیدان عرصه خبر، به تمامی اصحاب شریف رسانه، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، مدیران مسوول و مدیران عامل روزنامه‌ها ، خبرگزاری های مختلف، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال توفیق شما در ادامه خدمتگزاری در این مسیر تاثیرگذار در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و زعامت مقام معظم رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسئلت دارم.

حسن رحیمی مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه نیز به مناسبت روز خبرنگار نوشت: به نام آن‌که بر قلم و آنچه می‌نگارد سوگند خورد تا به همه آنان که نقطه‌ای از سرچشمه اندیشه پاکشان بر قلب Heart سپید کاغذ می‌نشانند، حرمت و عزت بخشد و درود بر صاحبان قلم‌های منزه که مصداق آشکار این حرمت‌داران و عزتمداران در عصر حاضرند. در روزگاری که هر دستی از هر آستینی برای ترسیم واژه‌ای در سپهر رسانه‌ای جهان به هوای حمایت از منفعت شخصی یا منافع صاحبان قدرت بیرون می‌آید، بر آن قلمی که ترجمان حریت و آزادگی است باید بوسه زد و واژگانی را که در دفاع از شرف حق و عدل به صف می‌ایستند، باید در آغوش کشید. و در این میان، صاحبان این قلم‌ها همچون سربازان مسلح به شمشیر عدالت، نگارندگانی مؤمنند که تیزی تیغشان پرده‌های فساد را می‌درد و راوی صادق دردها و رنج‌های مردمان سرزمینشان هستند. با درودی دوباره بر ساحت مقدس قلم و اصحاب آن، 17 مرداد که به نام «روز خبرنگار» مزین شده است را به تمام عدالت‌نگاران و حق‌نویسان ایران اسلامی تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای رسانه، از شهید حسن باقری تا شهید محمود صارمی را بزرگ و گرامی می‌دارم. در پایان، فرصت را غنیمت دانسته و به حکم «مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل‌»، ضمن قدردانی از همه تلاش‌های فعالان متعهد رسانه‌ای، امیدوارم که همچون همیشه، چشمان تیزبین خود را برای کمک به دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد و همچنین دستان واقع‌نگار خود را در اطلاع‌رسانی از خدمات قوه قضاییه به مردم عزیزمان، به کار گیرند.

کدخبر: 405547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟