مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

به گزارش رکنا، تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از نحوه ساخت و ساز و هزینه ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به وی‍ژه بوستان مادر در دستور کار جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس قرار گرفت.

این تقاضا 105 رای موافق، 83 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر را کسب کرد و به تصویب نرسید از این رو این تقاضا از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

خسارات وارده به ناشران کتاب بدلیل ضعف در ساخت و ساز نمایشگاه آفتاب، ابهام در تغییرکاربری ونحوه واگذاری املاک شهرداری تهران، عدم واریز مبالغ حاصل از واگذاری بوستان مادر و تخلف و بی انضباطی مالی پروژه ها از محورهای این تحقیق و تقحص است.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به عنوان متقاضی این طرح گفت: هزار ملک بدون ضابطه در زمان شهرداری سابق واگذار شده و برخی از آنها هزار میلیارد تومان ارزش دارد، در حالی که کل رقم حقوق های نجومی 30 تا 40 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: موارد دیگری نیز وجود داردکه رد پای آن در شهرداری نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: هزار و 300 مورد واگذاری املاک در شهرداری است، فقط 200 مورد از این ها به قوه قضاییه رفته که تعیین تکلیف شود.

کواکبیان اظهار داشت: متاسفانه این تعداد هم به نتیجه ای نرسیده و تعیین تکلیف نشده است.

کدخبر: 405296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟