یونیسف بار دیگر زنگ خطر را درباره حملات علیه الحدیده به صدا درآورد

به گزارش رکنا، لینا الکرد،‌ مسؤول اطلاع‌رسانی دفتر منطقه‌ای یونیسف در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای الجزیره اعلام کرد: تکرار حملات علیه شهر الحدیده به شکل مستمر مانع از ارسال کمک‌ها به این منطقه می‌شود.

سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد: ۲۳۱۱ مورد فوت در اثر ابتلا به بیماری وبا در یمن ثبت شد و تعداد موارد مشکوک ابتلا به وبا در این کشور به بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار طی ۱۳ ماه گذشته رسیده است.

الکرد در ادامه گفت: مسؤولان پزشکی و نهادهای امدادرسانی به صورت شبانه روزی برای جلوگیری از گسترش وبا در یمن تلاش می‌کند، با این حال وضعیت وخیم بهداشتی و چالش‌های استمرار درگیری‌ها مانع این تلاش‌ها می‌شوند.

این مسؤول یونیسف افزود: در بیانیه منتشر شده در اوایل ژوئیه گذشته آمده است، امروز مراکز استان حدیده بیشترین موارد ابتلا به وبا (تعداد آن اعلام نشد) را ثبت کردند. همچنین این استان از بالاترین میزان سوءتغذیه در یمن رنج می‌برد و شرایط در این شهر هر روز وخیم‌تر و درگیری‌ها شدیدتر می‌شود.

الکرد در ادامه گفت: داروها و تجهیزات پزشکی مختلف که برای انجام ۲۰۰ هزار ویزیت نیاز است از جمله داروهای لازم برای بیماری وبا از قبل انبار شده‌اند.

موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج‌فارس اعلام کرد: مشکلات مردم یمن با ادامه یافتن عملیات‌های نظامی در این کشور رو به افزایش هستند.

در گزارشی که از سوی این موسسه منتشر شد، آمده است، ائتلاف عربی عربستان-امارات هنوز به محاصره تمامی گذرگاه‌های یمن ادامه می‌دهد و این امر مانع از حصول کمک‌های انسانی به این کشور می‌شود.

این هشدارها در حالی منتشر شده که بسیاری از نهادهای انسانی زنگ خطر را درباره یمن به صدا درآورده و آمارهای هولناکی از سوءتغذیه شدید در این کشور ارائه دادند.

طبق گزارش برنامه جهانی غذا، میانگین سوءتغذیه کودکان یمنی در بالاترین سطح جهان بوده و میزان گرسنگی در این کشور بی‌سابقه است.

کدخبر: 403726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟