بیگانگان در دریای خزر جایگاهی ندارند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، دریادار حسین خانزادی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی غواصی ارتش جهانی در نوشهر با بیان اینکه تیم‌ها به دعوت ارتش جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های روسیه، سوریه، قزاقستان، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و چین برای مشارکت و نظارت در این رقابت گردهم آمده اند اظهار امیدواری کرد تا شاهد شروع رویداد مهم در عرصه تعاملات نیرو‌های دریایی از سه قاره بزرگ آسیا، آفریقا و آمریکا در دریای خزر باشیم.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه دریا فرصتی بزرگ برای همکاری با دوستان و بهره مندی از همه برکاتی است که در آن نهفته است، افزود: از این منظر مسابقات بین المللی نظامی ۲۰۱۸ تداعی کننده همکاری، تعامل و دوستی بین کشور‌های شرکت کننده است.
دریادار خانزادی از دریا به عنوان فرصتی بزرگ برای پیشرفت کشور‌ها و بهره مندی از منابع آن یاد کرد و گفت: این پیشرفت مرهون وجود صلح و امنیت پایدار و وجود نیرو‌های دریایی و مردانی وابسته است که آگاهانه، با دانش، مهارت و شجاعت آن را محقق می‌کند.
وی ادامه داد: صلح و دوستی در دریا نیازمند همدلی، همکاری، همزیستی و فهم مشترک از محیط دریایی است، چیزی که برخی از قدرت‌های استکباری از درک آن عاجر هستند و دریا را محلی برای زورگویی و تعقیقات امنیتی نامشروع مورد بهره برداری قرار می‌دهند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دریای محیطی است که حضور و ایفای نقش در آن مستلزم برخورداری از دانش، تعهد و قدرت و رفتن به رژفای آن مستلزم تسلط بردریا و بهره برداری از همه منافع آن است، زیرا دریا عرصه سخت و پیچیده‌ای است که با مهارت غواصان نیروی دریایی دست یافتنی می‌شود.
وی با بیان اینکه از فردا وارد عرصه رقابت سازنده در دریای خزر می‌شویم، افزود: خزر دریایی است که برای بهره مندی از فرصت‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... باید تعامل داشته باشیم و بیگانگان در آن جایگاهی ندارند و مسابقات غواصی ارتش‌های جهان با حضور نیرو‌های منتخب در نیرو‌های دریایی کشور‌های همسایه و دوست بستری موثر است که می‌تواند در ایجاد رقابت سالم از طریق اشتراک گذاری دانش و تجربه بین شرکت کنندگان موجب همسویی و استحکام روابط شود.
وی با اشاره به گذشت ۱۰ سال از آغاز مسابقات بین المللی غواصی ارتش‌های جهان گفت: تعامل زیادی در سطوح مختلف برگزار شد و ستادها، فرماندهان، افسران و کارکنان نیرو‌های مسلح شرکت کننده بیش از پیش در کنار هم قرار گرفته اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح و نیروی دریایی ارتش علاوه بر توجه به میزبانی انتظار دارد این میزبانی با حضور کارکنان نیروی دریایی کشور‌های مختلف زمینه ساز تعامل و تبادل دانش بین یکدیگر شود و تلاش کرده تا زیرساخت‌ها را برای اجرای بهتر مسابقات فراهم کند.
۵۰ ورزشگاه در قالب پنج تیم در مسابقات بین المللی غواصی ارتش‌های جهان به مدت یک هفته در نوشهر رقابت می‌کنند.

 

کدخبر: 403503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟